יום חמישי, 21 בינואר 2010

הטבלט מבעד למסך העשן


שבוע לפני הכרזתו של הטבלט נראה כי אתרי חדשות העוסקים בסיקור מידע טכנולוגי לא יודעים לשרטט במדויק את המכשיר המדובר. מסך הערפל שהניחה אפל על המוצר החדש סמיך במיוחד והדלפות המגיעות לאחרונה סותרות את אלו שהגיעו קודם לכן
חלק מן המידע הקיים זכה במהלך השבועות האחרונות לביסוס בעיקר לאור הופעתו החוזרת ונשנת מצד גורמים שונים בתעשייה. המידע המבוסס יחסית מדבר על גודלו של המכשיר, מסך המגע, יכולות האלחוט ומועדי הכרזתו והשקתו. עניין העיצוב עודנו לוט בערפל.

התעשיה נערכת לקראת הכרזתו של הטבלט
תעשיית המחשוב העולמית נערכת בשבועות האחרונים לקראת השקתו של הטבלט. את ההערכות ניתן לחלק לשניים. משתפי הפעולה והמתחרים. משתפי הפעולה שככל הנראה יפיקו רווחים מהמכשיר החדש החלו כבר להתאים תכנים עבור המכשיר המדובר. מידע אודות אלה החל דרכו לפני מספר חודשים, תקופה ארוכה יחסית טרם מועד ההכרזה הצפויה.
ההערכות של המתחרות החלה אף היא לפני מספר חודשים כשהחלו אלה לפתח מחשבי לוח משלהם שנועדו בין היתר להוות דריסת רגל אל עבר השוק הנמצא בחיתוליו.

לאחרונה אנו שומעים על השלב האחרון בהערכות המתחרות כשחברת אמזון משנה את המודל העסקי המיועד לכותבים ומוציאים לאור על מנת להתאים אותם לחנות המקבילה של אפל ולאפשר להם להרוויח יותר. המהלך נועד בין היתר לשמור את התכנים המיועדים למכשיר הקינדל מזליגה אל המכשיר החדש של אפל. המהלך אמנם חכם אך מגיע מאוחר מידי ועבור מכשיר פרמיטיבי שלא זוכה לשדרוג מהותי כבר תקופה ארוכה מצד אמזון.

הטבלט החדש: משחקים, מוזיקה, טלויזיה וספרים אלקטרונים
מחשב הלוח של אפל צפוי להכיל שילוב של מספר גורמי מולטימדיה עם אפשרות לרכישת תכנים מחנות החברה. בניגוד למתחריו הנוכחיים המאפשרים רק חלק מיכולות המולטימדיה (דוגמאת מכשיר הקינדל למשל) יכיל המכשיר חומרה שתאפשר מגוון רחב של פעילויות מולטימדיה שונות.

המכשיר צפוי להכיל מקלדת מגע הדומה במתכונתה לזו של מכשיר האייפון, אפל יצרה קשר עם מספר חברות תקשורת במטרה לייצר שיתוף פעולה והעלאת תכנים על גבי המכשיר העתידי. כמו כן פנתה החברה לחברות המייצרות משחקים להתאמתם של אלו למחשב הלוח העתידי.
השמועות האחרונות אודות המכשיר מתייחסות להתממשקות אלחוטית עם אביזרים מותאמים ועל יכולת זיהוי פנים שתוטמע במכשיר ותתבצע על ידי מצלמת רשת שהאחרון עשוי להכיל. המעבר ההדרגתי לאייטונז בגרסה מקוונת אף הוא תהליך שנועד להביא את יכולות התוכנה ואפשרויות הקנייה באופן נוח יותר למגוון רחב של מכשירים ובינהם גם הטבלט. שמועה נוספת מתייחסת לשיתוף פעולה בין אפל לחברות הפקה גדולות שעתידות להפוך את מכשיר הטבלט והאייפון לטלויזיה ניידת לכל דבר.

נראה כי הציפייה מהמכשיר החדש של אפל גדולה במיוחד. חוסר המידע אודותיו רק מגבירה את יצר הדימיון אודות יכולותיו השונות, נקווה שאלו יעמדו במבחן המציאות במהלך הכרזתו בשבוע הבא


2 תגובות:

  1. כבר נגמרו לי הציפורניים מכסיסה מוגברת לקראת ההכרזה בשבוע הבא !!

    (*_*)

    השבמחק
  2. חוסר הודאות לגבי מה שאפל צפויה להציג בהחלט גורם לסקרנות. סביר להניח שזו בדיוק המטרה.

    מכל מקום, אני סקרן קצת יותר לצפות בתגובת התעשייה למכשיר הטבלט מאשר מההכרזה שלו.

    השבמחק