יום ראשון, 3 בינואר 2010

כרום תופס את מקומו של ספארי


גוגל כרום מטפס שלב נוסף ומדיח את ספארי מהמקום השלישי. זו הפעם הראשונה שספארי צונח למקום הרביעי ברשימת הדפדפנים המובילים בעולם
גוגל כרום הנחשב לצעיר מבין הדפדפנים המובילים בעולם, קיים בשוק רק כ16 חודשים. אף על פי כן הצליח האחרון לנגוס בנפח שוק מרשים ולהותיר את הדפדפן של אפל מאחור. ספארי צונח לראשונה מאז ומעולם למקום הרביעי ברשימת הדפדפנים המובילים בעולם. בסוף חודש דצמבר נגס כרום בכ4.63% כשספארי נותר אחריו עם נפח בן 4.46%.
עלייתו של כרום במהלך התקופה האחרונה נובעת בין היתר מהשקת גרסת הבטא שלו למערכות ההפעלה Osx ולינוקס. בראש הרשימה עדיין עומדים אקספלורר ופיירפוקס בזמן שאקספלורר ממשיך לאבד מכוחו לטובת המתחרים.

כרום בגרסת הבטא למערכת ההפעלה Osx החל את דרכו בתחילת חודש דצמבר האחרון והצליח לצבור פופולאריות רבה. על אף היציבות של הדפדפן בקרב מערכת ההפעלה למק, מדובר עדיין בגרסה בסיסית בלבד שאיננה מייבאת תאימות מושלמת למערכת ההפעלה. זמן הפיתוח הארוך של גוגל הוביל להשקתו של הדפדפן טרם סיום התאמתו המוחלטת למערכת Osx בעיקר בשל מטרת החברה להציג גרסה למערכת ההפעלה למק וללינוקס במהלך שנת 2009 כפי שהבטיחה האחרונה.
בגרסה הרשמית של הדפדפן שמועד השקתה טרם פורסם צפוי הדפדפן לתמוך בין היתר במחוות מגע המוטמעות כבר כעת בספארי ובפיירפוקס.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה