יום שבת, 30 בינואר 2010

המתחרות מביעות דעתן על הטבלט החדש


שלוש החברות המובילות בתחום מביעות את דעתן אודות המכשיר החדש של אפל. מה חושבות נוקיה, מיקרוסופט ונינטנדו על "הקסם" הטכנולוגי החדש שהציגה אפל במהלך שבוע שעבר?
הדעות החלוקות בתוך קהילת המק אודות מחשב הלוח החדש של אפל הקלו על המתחרות לבקר את המכשיר החדש. בין החברות הרבות ששמחו לשמוע על השקתו של הIpad שהכשיר עבורן פלטפורמה חדשה ורווחית כמו חברות הוצאה לאור, יוצרי תוכן דיגיטלי או מפתחים, היו גם כאלה ששמחו קצת פחות.
בין החברות שמצאו עצמן מתחרות באופן ישיר במוצר החדש קיימת בראש ובראשונה חברת אמזון שעתידה להפגע משמעותית מכניסתו של השחקן החדש לשוק.
חברה אחרת שמצאה עצמה מתחרה ישירות במוצריה של אפל היא חברת נינטנדו שגילתה כי האייפוד טאצ' הפך במהירות לקונסלת משחקים ניידת וכעת הוסיפה החברה את אחיו הגדול למגרש.
שתי חברות אחרות, מתחרות ותיקות יותר באפל הן נוקיה ומיקרוסופט. נוקיה מנהלת זה מספר חודשים מספר תביעות נגד אפל ובנוגע למיקרוסופט, נראה כי קצרה היריעה מלהכיל.

נוקיה
במהלך הכרזתו של הטבלט ציין ג'ובס מספר חברות גדולות בתחום והסביר כיצד אפל דחקה אותן ואת מכירותיהן. בין החברות שציין מנכ"ל אפל היו נוקיה, סוני וסמסונג. באמצעות נתונים שהציג ג'ובס טען האחרון כי אפל מובילה את מכירת שוק המכשירים הניידים העולמי.
אחד מבכירי נוקיה הצהיר השבוע כי לחץ הדם שלו הרקיע שחקים למול הכרזתה של אפל וציון שמה של נוקיה בכנס. לטענתו הנתונים שהציג ג'ובס אינם מדוייקים ועברו מניפולציה סטטיסטית. אם להתייחס לנתונים של נוקיה בנושא, היא עדיין מובילה בפער של כמעט מילארד יורו מול אפל במכירת מכשירים ניידים.

מיקרוסופט
נראה כי פליטת הפה של באלמר עם השקתו של האייפון לפני כשנתיים וחצי כשהוא חוזה כשלון חרוץ למוצר יצרה סובלימציה באשר לתגובתה של החברה אודות המוצר הנוכחי.
מיקרוסופט טוענת כי היא מוצאת הומור רב בעובדה שהיא נוטה להתפס כעת כהרבה יותר פתוחה למול אפל.
מיקרוסופט מנסה לרמוז בטענתה זו שמערכת ההפעלה של הטבלט מונעת שוק פתוח ומאפשרת רק התקנתם של תוכנות צד שלישי שעברו את אישורה של אפל. התקנת תוכנות על גבי מחשב הלוח של אפל תתאפשר רק על ידי האפסטור, גן נעול במלוא מובן המילה.

נינטנדו
נינטנדו נחשבת למתחרה חדשה יחסית של אפל. עם הצגתו של האייפוד טאצ' כפלטפורמת משחקים ניידת בגרסאתו האחרונה, גילתה נינטנדו באחת שהיא מאבד שוק משמעותי לטובת אפל.
נינטנדו ענתה השבוע לשאלות כתבים ששאלו אודות המכשיר החדש של אפל כשהיא טוענת שהוא פשוט אייפוד טאצ' גדול יותר, נטול חדשנות וכי החברה לא הצליחה להתרשם ממנו כלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה