יום ראשון, 31 בינואר 2010

ג'ובס פורס את משנתו


בכנס פנימי שערכה אפל במהלך שבוע שעבר קיימה החברה פאנל שאלות עם בכירי החברה. המפגש שהתקיים לאחר הכרזתו של הטבלט החדש נועד ליצור שיח פתוח עם בכירי החברה ובינהם ג'ובס.
במהלך המפגש נשאל ג'ובס אודות מהלכיה הקרובים של החברה והתייחס לחברות אחרות בתחום
אפל ידועה כחברה בעלת פרופיל נמוך במיוחד בכל הקשור להצהרות ושיתוף בפרטים. את עמדותיה שומרת החברה לעצמה וחלק גדול ממהלכיה נוטים לפרשנות כמעט אובססיבית מצד גורמים רבים בתעשיה. דרך ללמוד על מדיניות החברה ולזכות בפרטים מעטים אודות תפיסת הבכירים שבה אפשרית לעיתים בתום קיום כנסיה. כחלק מהתנהלותה של החברה, יוזמת אפל לרוב שיח בין עובדים בכירים וזוטרים שנועד להורות על כיוון החברה או להעניק את הראצינואל המוביל אותה לפעול בדרכים שונות.
באחד מן הכנסים שהתקיימו במהלך שנה שעברה טען ג'ובס שטכנולוגיית הבלו ריי היא שק של בעיות וכי החברה אינה מצאה את הנוסחה לייצר מחשב במחיר הנמוך מ500 דולרים שאינו גורטאה.

במהלך מפגש פנימי דומה שקיימה החברה לאחר הכנס הפומבי בו הכריזה אפל על מכשיר הטבלט, נשמע ג'ובס כשהוא מביע דעותיו על עניינים שונים, אלו העיקרים שבדבריו:

אפל תשחרר עדכונים משמעותיים בתדירות גבוהה במהלך השנה הקרובה עבור מערכת ההפעלה של האייפון, מה שיעמיד מכשול בפני יכולתה של אנדרואיד לעמוד בקצב.
(בהקשר זה אגב נהנת אפל ממודולריות המכשירים שלה, העובדה שהיא מייצרת מערכת הפעלה המותאמת למוצרים שהיא עצמה מייצרת ולמגוון קטן מהם, בניגוד לאנדרואיד שנאלצת להתאים את מערכת ההפעלה שלה למגוון רחב מאוד של מכשירים, דבר המצריך עבודה אינטנסיבית וארוכה הרבה יותר)

החשיבות ברכישתה של Lala נועדה להוסיף את מיטב המוחות לפיתוחה של אייטונז

הדגם הבא של האייפון יהווה שדרוג משמעותי במיוחד עבור המכשיר

ליין המחשבים שתציג החברה במהלך 2010 יעלה אותה לשלב הבא

בלו ריי במתכונתו הנוכחית הוא בלאגן אחד גדול, אפל תמתין עד שמכירותיה של הטכנולוגיה תתייצבנה

בין היתר נשאל ג'ובס אודות חברת גוגל ושיתוף הפעולה איתה ובאשר לתאימות עבור הפלאש.
ביחס לגוגל השיב ג'ובס: "לא נכנסנו לעסקי החיפוש, היתה זו גוגל שנכנסה לשוק המכשירים הסלולרים, אל תטעו: הם מעוניינים להרוג את האייפון, לא נאפשר להם את זה"

על אף הקטנוניות שבדברים, שכן חברות נוטות לחדור לשווקים שונים, גם של מתחרותיהן (ע"ע אפל והאייפון לשוק הסלולר) נראה כי דבריו של ג'ובס מעידים על ההתנתקות ההדרגתית שמעוניינת אפל לייצר מול גוגל. ג'ובס אף הגדיל ותקף את האימרה של גוגל "dont be evil" כשהוא טוען שזה בושליט. מערכת ההפעלה הסלולארית של גוגל מהווה איום על אפל במספר חזיתות, הן בתחום הסלולר והן בתחום החדש אליו נכנסה בשבוע שעבר: מחשבי הלוח.

ביחס לתאימות לפלאש השיב ג'ובס: "אפל לא תומכת בפלאש מאחר והוא מתכון לבעיות, ברוב המקרים כשמחשבי המק קורסים מעורב בכך רכיב הפלאש. בעתיד אף אחד לא ישתמש יותר בפלאש, התעשיה מתקדמת לHtml 5". (באותו עניין)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה