יום רביעי, 13 בינואר 2010

השמועות מתפצלות: האייפון חוזר לתמונה


השמועות הגוברות לקראת הכרזתו הקרבה של מחשב הלוח של אפל מלווים השבוע בשמועות אודות הקדמת הכרזתו של האייפון מדגם חדש. כחלק מאפיין של השמועות עם קרבתן להכרזה, יש אלו שסותרים כעת את מה שנאמר קודם לכן
אם הייתי צריך לשרטט גרף המתאר באופן כללי את השמועות המיוחסות למוצרים העתידים של אפל היו לו בוודאי שלושה שלבים:
א. שמועות המתייחסות לנתונים כללים ומועדי הכרזה והשקה צפוים
ב. שמועות המתייחסות אל רכיבים ספציפיים יותר ופליטות פה המיוחסות למוצרים
ג. הצגת תמונות של רכיבים ושל הדגמים עצמם קרוב למועד הכרזתם

כשבועיים לפני ההכרזה האפשרית אודות מחשב הלוח של אפל, אנו נכנסים כעת לשלב השלישי של השמועות. גל זה עתיד להביא לנו שלל תמונות שונות ומשונות של מספר רכיבים, או לחילופין תמונות עמומות של המוצר עצמו כפי שעתיד לראות אור בהכרזה הצפויה.
גל השמועות השלישי מלווה לרוב בהתייחסות לשמועות שמלוות אותנו כבר זמן רב ומנסה להפריך כמה מהן. כך למשל טוען אתמול ג'ון גרבר בפוסט חדש בבלוג שלו כי על פי מקורות יודעי דבר המקורבים לו, לא יכלול מחשב הלוח של אפל מצלמת רשת.
גרבר הדליף בעבר מידע אודות מכשירים הקשורים לאפל לפני השקתם כשחלקם הגדול צפוי היה להתקיים במציאות. אלא שמרבית המידע שסיפק בעבר היה מידע הדומה לזה שמעניקים אסטרולוגים לרוב: מידע כללי ומעורפל שניתן להפריך או לאשש במידה שווה.
המידע הנוכחי אותו מספק גרבר אומנם פחות מעורפל מבעבר אך אינו עומד בקנה אחד עם מגוון רחב של שמועות המייוחסות למחשב הלוח של אפל. הייתי מתייחס אל דבריו בזהירות יתרה.

אל חרושת השמועות התלווה שלשום גם הMac Observer, אתר מוכר במיוחד שהפיץ לאחרונה תמונה של הפאנל הקדמי של מחשב הלוח העתידי של אפל. התמונה מעידה על עיצוב כמעט זהה של האייפון העכשוי אך בעל מימדים גדולים יותר. אלו מכם שיקפידו להתבונן בתמונה יגלו משהו קצת תמוהה: בדומה לאייפון גם בתמונת הטבלט ישנו חריץ המיועד לרמקול המכשיר, כלומר להאזנה בהנחת המכשיר על גבי האוזן. נראה כי מי שהגדיל ועשה על מנת לזייף את התמונה, לא חשב מספיק באשר לחוסר ההגיון שבפרטים שמציג. אין שום הגיון עיצובי או חומרתי לקבוע רמקול במחשב לוח בתצורה שכזו. התמונה לדעתי ולדעת אחרים רחוקה מלהיות אמיתית.

באשר לאייפון. מידע שמגיע מאחת מחברות התקשורת בדרום קוריאה מדווחות כי המכשיר צפוי להקדים הכרזתו מחודשי הקיץ אל חודש אפריל השנה. המכשיר לדעת שמועות אלה יזכה לסוללה נשלפת ויאפשר לראשונה שיחות וידאו. מידע זה מתווסף לשמועות קודמות המתייחסות למעבד חדש שיוטמע במכשיר, שילוב שבבי רפיד במכשיר והכרזה על תוכנת הsdk גרסה 4.0 למפתחים.
אפל צפויה להודיע רשמית במהלך הימים הקרובים על קיומו של הכנס שעתיד להתקיים ב27 לחודש בסן פרנסיסקו. בשלב זה אפילו המידע אודות קיומו של הכנס לוטה בערפל ואינו זוכה להכרזה רשמית מצד החברה. בשבועיים הקרובים הייתי מציע לבחון בקפידה את המידע שמודלף לרשת אודות המוצרים העתידיים להחשף בכנס. לרוב המידע שמגיע יומיים טרם קיומו של הכנס זוכה לאמינות הגבוהה ביותר. הדבר נובע משיתוף מעגל רחב יותר של גורמים זמן קצר לפני שהמוצר עצמו מוצג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה