יום שני, 25 בינואר 2010

כרום עם גרסה חדשה לחלונות, בעלי מק יאלצו להמתין


גרסת כרום למערכת ההפעלה Osx הגיעה באיחור בן למעלה משנה ובאמצעות גרסה מצומצמת במיוחד. גוגל הבטיחה להשיק את הדפדפן למערכת ההפעלה Osx במהלך שנת 2009 ובכדי לעמוד ביעד נאלצה להשיל אינספור מרכיבים חיונים מהאחרון. כעת משחררת החברה עדכון למערכת ההפעלה חלונות הכולל בין היתר תמיכה בהרחבות
באיחור קל ביחס למתחרתה מוזילה, משחררת היום גוגל עדכון לדפדפן כרום. בניגוד לפיירפוקס בגרסתו המעודכנת שראתה אור לפני ימים אחדים (גרסה 3.6) גרסתו של כרום אינה טומנת בחובה שינויים מהותיים.
השינויים שכן זוכים לעדכון בגרסה זו של כרום מביאים בראש ובראשונה את בשורת ההרחבות המצליחה של פיירפוקס גם למתחרה. סנכרון המועדפים ושיפור משמעותי במהירות הם העיקריים שבעדכונים שניתן למצוא בגרסה החדשה.

בניגוד לגרסת פיירפוקס האחרונה וכחלק ממדיניות מוזילה לשחרר עדכונים במקביל למערכות ההפעלה חלונות וOsx גוגל איננה שומרת על כל עקביות בעניין.
חוסר ההתאמה והאיחור הניכר שבין שחרורן של הגרסאות לשתי מערכות ההפעלה השונות טמונות בהליך פיתוח שונה לחלוטין והשאיפה להתאמה ויציבות על גבי הפלטפורמות השונות. בסופו של יום חלונות פופולארית באופן משמעותי ביחס למערכת ההפעלה למק, דבר המכתיב באופן טבעי את העדיפות לה זוכה חלונות בקרב הפיתוח וההשקה של עדכוני תוכנה רבים.

בשלב זה מבקשים מפתחי גוגל ממשתמשי Osx להמתין לשחרור גרסת כרום מעודכנת בקרוב. בניגוד לעדכון גרסת כרום לחלונות, צפויה הגרסה המקבילה למערכת Osx להוות שידרוג של ממש ולהעמיד את הדפדפן בקו ישר עם סאפרי ופיירפוקס כשהוא תומך בין היתר במחוות המגע הייחודיות לממשק המק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה