יום שלישי, 5 בינואר 2010

גוגל מציגה את הNexus One


גוגל השיקה היום רשמית את מכשיר הסלולר הראשון שלה. הפתעות רבות לא היו שם, המכשיר המדובר זכה להדלפות כה רבות במהלך השבועות האחרונים שלא הותירו הרבה מקום לדימיון
על אף שנראה כי גוגל השקיעה משאבים רבים על מנת לשמור על מעטה סודיות בדבר פרסום מכשיר הסלולר הראשון שלה, כל הפרטים אודותיו דלפו לרשת במהלך השבועות האחרונים. נראה כי יש לחברה דבר או שניים ללמוד משותפתה בעבר וממתחרתה לעתיד.
חברת אפל צפויה להשיק אף היא מכשיר מדובר לא פחות בסוף החודש הנוכחי ונראה כי מעטה הסודיות של זו טרם נסדק.
הנקסוס אחד מיוצר על ידי חברת Htc עבור גוגל בדומה למהלך שביצעה אפל בראשית דרכה בתחום הסלולר בשיתוף עם חברת מוטורלה. מהלך יש לומר, שזכה לפיאסקו מהדהד באותה העת.

המכשיר, דק במיוחד, בעל מסך מגע, חריץ להרחבת זיכרון, מצלמת 5 מגה פיקסל, יכולות אלחוט מסוג: wifi ובלוטות, מד מהירות, מצפן וgps, חיישני תאורה ושני מיקרופונים לסינון רעשים, כמו כן, תומך המכשיר ביכולת מולטי טאסקינג בסיסיות.
נתוניו הבסיסים של המכשיר עולים במידה ניכרת על אלו של מכשיר האייפון.

המכשיר ימכר תמורת כ530 דולרים במספר חברות בארה"ב ללא התחייבות ובמחיר נמוך מזה תמורת התחייבות. כמו כן יכלול המכשיר את גרסת אנרואיד האחרונה 2.1 מבית גוגל.

על אף הכרזות רבות מצד גורמים שונים בתעשיה הגוגל פון החדש עדיין לא מהווה מועמד ראוי אל מול האייפון. יכולות המגע שלו מוגבלות למול אלו של האחרון, העיצוב שלו לוקה בחסר והוא נטול חנות אפליקציות בסדר גודל של אפסטור. נתוניו אמנם מרשימים אך קיימים על גבי מגוון מכשירים אחרים בשוק, דבר שהוכיח שאין דיי במפרט טכני בכדי לנצח במערכה. אף על פי כן, אין ספק שכניסתה של גוגל לשוק הסלולרי עתידה להאיץ את התעשיה ולהגדיל את כמות האפליקציות עבור מערכת ההפעלה אנדרואיד המוצאת דרכה אל מגוון רחב של מכשירים סלולרים אחרים. ספק אם אפל צריכה להתרגש במיוחד מכניסתו של השחקן החדש לזירה בשלב זה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה