יום שבת, 16 בינואר 2010

אפל ונוקיה מתנגחות



שתי ענקיות הסלולר תובעות אחת את השנייה על הפרות פטנטים. לאחר שהגדילה נוקיה וביקשה במסגרת התביעה לאסור את ייבוא מכשירי האייפון לארה"ב החזירה אפל באותו מטבע וביקשה אף היא לאסור ייבוא מכשירי הסלולר של חברת נוקיה
העויונות שבין אפל לנוקיה החלה דרכה עם כניסתו של מכשיר האייפון לשוק המכשירים הסלולרים יחד עם המהפכה שהוביל. נוקיה שצפתה תחילה בחברת המחשוב מגששת דרכה אל תוך מגרש המשחקים שלה הניחה כי לא תהווה איום של ממש. בפועל עמדה החברה הפינית אל מול מכשיר ששינה את כללי המשחק בשוק הסלולר העולמי. מכשירי הסמארטפונים שהושקו על ידי חברות סלולר אחרות שניסו לשחזר את הצלחתו של מכשיר המגע החדש של אפל הצליחו לדחוק את רווחי החברה. אפל ובלקברי עומדות ללא עוררין וצוברות תאוצה בזמן שנוקיה מנסה לייצר מכשיר שיתמודד באלו אך ללא הצלחה בשלב זה. הדגמים האחרונים שהציגה נוקיה ושנועדו לעמוד מול מכשירי חברת Rim ואפל לא הצליחו להביא את הסחורה.
לפני מספר חודשים נתבשרנו כי נוקיה החלה לסגור מספר חנויות קונספט שלה בטענה כי היא עורכת שינוי אסטרטגי בחברה והדבר נעשה כפועל יוצא מכך. נראה כי התשובה הדיפלומטית שיצאה ממשרד הדובר איננה מצליחה לכסות על חוסר הבהירות בו נמצאת כעת החברה.

הקרב המשפטי
לפני מספר חודשים החליטה נוקיה להניח את הכפפות ולעלות שלב בתביעה המשפטית כנגד אפל. לטענתה של נוקיה, אפל מפירה מספר פטנטים מהותיים של החברה באשר ליכולות אלחוט והטמעת חיישנים. מאחר וכך ביקשה האחרונה מבית המשפט להטיל צו איסור ייבוא על מכשירי האייפון לארה"ב.
אפל מצידה מיהרה להגיב בכתב תביעה משלה, כשהיא מאשימה את נוקיה במספר הפרות פטנטים גדולות עוד יותר מאלו שיריבתה ייחסה לה קודם לכן.
בכתב תביעה שהגישה אתמול אפל כנגד נוקיה מבקשת גם היא מבית המשפט צו איסור ייבוא על מכשירי הסלולר של חברת נוקיה לארה"ב. שתי הבקשות של החברות מוקצנות ומעלות בעיקר גיחוך. טרם השקתו של מוצר חדש, נדרש זה לעבור אינספור אישורים שנועדו לודא כי אינו מפר פטנטים רשומים. חברות הענק מורגלות בהליכי האישור ומקפידות לבצע אותם כהלכה על מנת למנוע תביעות ענק כנגדן לאחר מכן. המהלך המשפטי של שתי החברות נועד בעיקר לייצר רעש. לרוב מסתיימים אלה בהסכמים בין החברות ובהסרת מרבית מסעיפי התביעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה