יום שלישי, 27 באוקטובר 2009

גוגל מפתחת תוכנת ניווט חינמית


בחודשים האחרונים אנו מוצפים בשלל ידיעות המייחסות לגוגל כניסה לשווקים מבוססים במיוחד. הידיעה הקודמת באותו עניין עסקה באפשרות כי החברה תפתח חנות מוזיקה דוגמת אייטונז, הפעם מדובר בתוכנת ניווט
הכניסה של גוגל לשוק אפליקציות הניווט מרגישה טבעית ביותר. החברה אוחזת בפרוייקטים נרחבים במיוחד המיוחסים למיפוי בדרכים מגוונות הכוללות בין היתר מפות ותצלומי לווין אך לא רק.
לאחרונה אנו מתבשרים כי גוגל מבקשת לפתח אפליקציית ניווט מבוססת Gps המיועדת בין היתר לפלטפורמות סלולריות. האייפון מוזכר כאחת הפלטפורמות העיקריות אליהן מיועדת האפליקצייה החדשה אך אל תטעו במניע. תוכנת הניווט החדשה של גוגל מיועדת בראש ובראשונה למערכת ההפעלה אנדרואיד השייכת לחברה ותופסת תאוצה לאחרונה במכשירי המגע המיוצרים על ידי מרבית חברות הסלולר בעולם.

תוכנת הניווט החדשה שעשויה לשחרר גוגל תתבסס על פרסומות ועל כן תשווק בחינם וללא כל תשלום. בהתחשב במחירים המופקעים המייחדים את תוכנות הניווט בעולם, בעיקר בשל פיתוח מורכב במיוחד ויצירת עדכונים ומפות, אין ספק שתוכנה שכזו עתידה לעורר טלטלה בשוק ולהוות תחרות קשה עבור החברות השונות הקיימות בתחום. כמו כן, בלעדיות שעשויה החברה לייצר לתוכנת הניווט החדשה בהתאמתה תחילה למערכת ההפעלה אנדרואיד תתרום משמעותית לאחרונה שרואה את גרסתה השנייה בימים אלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה