יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

טעינת מגע


כשהציגה חברת פאלם את המתחרה שלה למכשיר האייפון, התהדרה האחרונה במטען ייחודי באמצעותו ניתן לטעון את סוללת המכשיר ללא חוטים. כעת הפתרון מתרחב למכשירים נוספים
בשנים האחרונות עובדות חברות אלקטרוניקה רבות על פתרונות שיאפשרו למזער את כמות החוטים המחברים בין מכשירים שונים. פרט לנוחות, מדובר גם בהיבט עיצובי חשוב במיוחד שמשאיר את שולחן העבודה נקי ומסודר.

עם הצגתו של הImac של אפל הדגישה האחרונה את השילוב שבין כלל המוצרים למכשיר אחד מאוחד ואת האסתטיות הרבה הנוצרת על שולחן העבודה. למעשה, מלבד חיבור לחשמל, אין צורך באף חוט על מנת להפעיל את ליין המחשבים המשולבים של אפל. המסך מכיל את המחשב, המקלדת והעכבר מופעלים באמצעות יכולות בלוטות אשר מובנת במכשיר והאינטרנט מסופק באמצעות כרטיס רשת אלחוטי.

הכרזתו של מכשיר הסלולר מבית פאלם שנועד להתחרות ישירות מול האייפון של אפל משך עניין רב, בין היתר, בשל המטען הייחודי שלו שניתן לרכוש בנפרד ומהווה למעשה מעיין מטען נגיעה ללא כל חיבור לכבלים.
המטען שזכה לסיקור גדול יחסית מחובר לנקודת כוח ובאמצעות הנחת המכשיר על גביו, מאפשר למעשה לטעון את יחידת המכשיר מבלי לחבר אותו לחוטים שונים.
לאחרונה אנו מתבשרים על מוצר חדש מבית PowerMat המעוצב בקפידה ומאפשר טעינת מגע למכשירי סמארטפון מגוונים, בינהם גם האייפון. כיצד למעשה הצליחה להטמיע החברה את יכולות טעינת המגע למכשירים שונים שחומרתם אינה תומכת בבסיסה בטעינה מסוג זה? הפתרון נעוץ בנרתיק מיוחד המתחבר אל מוקד הטעינה של המכשיר ומאפשר על גבו חיבור מגע המתממשק עם מטען המכשיר.
מטעני מגע הם הדור הבא של המטענים החשמליים ואנו צפויים לראות אותם יותר ויותר בזמן הקרוב. בשל העובדה שהעברת חשמל אלחוטית נחשבת לאתגר פיזיקאלי ממעלה ראשונה, הפתרון החלקי הזה מעניק ללא ספק נוחות משמעותית בדרך בה המכשירים הניידים שלנו מתממשקים עבור טעינה חשמלית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה