יום שני, 12 באוקטובר 2009

המציאות המורחבת מגיעה להמונים


המציאות המורחבת עשתה דרכה אל האייפון עם השקתו של הדגם האחרון לפני מספר חודשים. באמצעות שילוב של מספר רכיבי חומרה הביאה אפל את המציאות המורחבת אל הכיס של כל אחד מאיתנו. כעת תפקידי המתכנתים לייצר אפליקציות מתאימות.
מציאות מורחבת (Augmented Reality)
מציאות מורחבת היא למעשה ממשק תוכנתי המעניק תוספות על גבי תוכן קיים. דרך טובה להסביר את שימושי הממשק הייחודי הזה תתאפשר באמצעות דוגמא. אחת מהאפליקציות שכבר נבנו למכשיר האייפון מאפשרת שימוש במציאות מורחבת על מנת לקבל מידע אודות אתרים. באמצעות אפליקצייה זו, ניתן למשל לשוטט ברחבי פריז ובמידה ומעוניינים לקבל מידע ונתונים שונים אודות מבנה כלשהו, כל שצריך לעשות הוא להרים את מכשיר האייפון ולהביט במבנה דרך עדשת המצלמה. על גבי הצג יופיע המבנה ועל גביו קוביית תוכן שתכיל מידע שונה ועדכני.
בדיוק באותו אופן ניתן כיום להביט על רצפת תחנת רכבת התחתית בניו יורק ולהבחין בחצים וירטואלים בעלי מגוון צבעים שונים המפרטים את מיקום התחנות ומרחקם מהנקודה בה אתם עומדים.
השימוש במציאות מורחבת מאפשרת לייצר אפליקציות שונות ומתוחכמות שעתידות לשנות את דרכי האוריינטציה שלנו ואת הדרך בו אנו צורכים מידע באופן משמעותי בשנים הקרובות.

האייפון 3gs (הסנונית הראשונה)
כשהציגה אפל את דגם האייפון האחרון זכתה החברה למעט קולות מאוכזבים. רבים ציפו לשדרוג משמעותי הרבה יותר עבור המכשיר וגלי השמועות שהציפו את קהילת המק בחודשים שקדמו להשקה יצרו ציפייה גדולה ומשמעותית. בפועל, האייפון לא זכה כלל לשינוי עיצובי, לא נוספה לו מצלמה קדמית והוא נותר דומה לדגם אותו החליף. אפל כן הובילה שינוי משמעותי עם קושחת המכשיר שהביאה בין היתר תמיכה ביכולות העתק הדבק ובהודעות מולטימדיה. תוסף אחר ותמוהה שהגיע למכשיר הוא המצפן.
רבים תהו מה פשרו של תוסף המצפן במכשיר האייפון בזמן שתוספים אחרים וחשובים יותר נותרים בחוץ. המצפן הוא ללא ספק אחד האלמנטים המשמעותיים והחשובים ביותר עבור יישום מציאות מורחבת וככזה היווה תוסף חיוני שפתח את הדלת לעבר הטכנולוגיה העתידית.

כיצד זה עובד?
מצלמת המכשיר מעניקה תמונה על גבי המסך המתארת את המתרחש מולנו. המיקום המדוייק שלנו נמדד באמצעות יכולות הgps המוטמעות במכשיר, הצד אליו אנו פונים נמדד באמצעות המצפן והתוכן המתווסף על גבי התמונה מתעדכן באמצעות קישור הרשת המתקיים על בסיס יכולות הwifi או רשת הדור השלישי.
שילוב כל הרכיבים יחד מעניק למעשה יצירת תמונה מדוייקת עליה מולבש התוכן העדכני בזמן אמת.

מציאות מורחבת היוותה במשך תקופה ארוכה שלב טכנולוגי אלמנטרי שרבים ראו כיעד בעל השגה. בשנים האחרונות השינויים הטכנולוגים המשמעותיים עבור טכנולוגיה זו צמצמו פערים במהירות והובילו למצב הנוכחי בו מציאות מורחבת הופכת למציאות של ממש, כזו הזמינה יותר ויותר לכל אחד מאיתנו.

הדגם האחרון של האייפון שנחשב במשך תקופה ארוכה כמעיין עדכון מינורי לדגם הקודם לו ירחיב ויעמיק את הפער למול דגמיו הקודמים בחודשים הקרובים על רקע יצירה ושימוש מוגבר במציאות המורחבת. (מבלי להמעיט כמובן במעבד החזק יותר אותו מכיל) בשנים הקרובות כולנו צפויים לעשות שימוש בטכנולוגית המציאות המורחבת ומכשירים רבים אחרים צפויים להטמיע את הרכיבים הדרושים להפעלתה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה