יום חמישי, 15 באוקטובר 2009

אייטונז סטור לדפוס גרסת גוגל


גוגל עתידה לפתוח בקרוב חנות לממכר ספרים אלקטרונים. החנות החדשה תאפשר להוריד ספרים וכתבים במגוון תחומים ישירות למכשירים הדיגיטלים שלנו. השוק האמיתי אליו מכוונת החברה - הטבלטים
על אף השמועות הרבות המתייחסות לטבלטים מבית שתי ענקיות התוכנה: אפל ומיקרוסופט טרם זכינו להכרזה או השקה של המכשירים המדוברים. המוצרים הנלויים לשוק, זה שטרם נוצר, דווקא כן מתחילים להופיע.
בסוף שנת 2007 שיחררה חברת אמאזון את הקינדל - מכשיר דיגיטלי לבן, עם צג גדול בעל גוונים בודדים המאפשר לצרוך חומר דיגיטלי כתוב. במובנים רבים עשה הקינדל לשוק הEbooks (ספרים אלקטרונים) מה שעשה האייפוד בתחום המוזיקה. (זאת כמובן אם נשמור על היחסיות שבין שוק המוזיקה הפופולארי לשוק הספרים, הנצרכים הרבה פחות).
הקינדל לא נועד להוות מכשיר מתוחכם. המסך שלו בסיסי ביותר, אם כי למטרה לשמה נוצר הוא בהחלט מהווה פתרון ראוי. שוק הספרים האלקטרונים הלך והתפתח בשנים האחרונות והביא למהדורות המובאות לדפוס דיגיטלי בלבד.

השבוע אנו מתבשרים על מהלך נוסף שעתידה לקיים גוגל והוא פתיחת חנות ספרים אלקטרונים. גוגל לא התעוררה מאוחר, ההפך הוא הנכון, היא מקדימה את זמנה, מעט לפני שעשויים להשתחרר מכשירי הטבלט היא מתחילה לבסס את מעמדה באחד ממצרכיו העיקריים של המכשירים שטרם ראו אור.

החנות צפויה להציע בין 400 אלף ל600 אלף ספרים אלקטרונים (לעומת בערך 330 אלף המוצעים על ידי אמזון), המחירים יקבעו על ידי המוציאים לאור. כמו כן עתידה החנות לאפשר את קריאת הספרים על גבי רשת האינטרנט, מה שיאפשר למעשה פתיחת פלטפורמה עבור מגוון רחב מאוד של מכשירים. אין ספק שאפליקציות תואמות למערכות ההפעלה הסלולריות בינהן אנדרואיד והאייפון OS הן השלב הבא להעברת התכנים למשתמשים.

שנת 2010 מסומנת כשנה מעניינת במיוחד בתחום המיכשור הנייד. השמועות אודות הטבלטים הגיעו לשיאם בחודשים האחרונים ואם אכן קיימים מכשירים כאלו בשלבי פיתוח אנו עשויים לראות אותם על פסי הייצור בשנה הקרובה. גם צמצום הפער החומרתי תוכנתי שיצר מכשיר האייפון עם השקתו הגיע לנקודת הרף עם המכשירים האחרונים שיצאו אל השוק. גוגל יחד עם האנדרואיד ויחד עם מיזמים אחרים פרי עיטה דואגת לשמור על מעמדה כדמות מרכזית בתחומים אלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה