יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

מספר נתונים על החידושים האחרונים שמציגה אפל


הרענון החומרתי המאסיבי ששיחררה אפל אתמול יכולים ללמד על תפיסות החברה בנוגע לחלק נכבד ממוצריה ועל הדרך בה תמשיך להתנהל
מעבר לדור הבא של המעבדים
השילוב שבין אינטל לאפל מוריש לא אחת את החידושים האחרונים ישירות למוצרי החברה. אפל בחרה להתקדם למעבדי core i5, i7 ולהותיר את הדור הקודם מאחור. ליין המחשבים המשולבים שלה מחזיק במעבדים החדישים שהעבירה אינטל לייצור לפני זמן מועט יחסית

האיימק כמסך בלבד
מחשבי האיימק עברו רענון עיצובי משמעותי ובין היתר קיבלו מסכים גדולים ואיכותיים במיוחד. לראשונה מאפשרת אפל להשתמש באיימק כמסך בלבד באמצעות חיבורו אל מקור על ידי חיבור מיני דיספלי פורט. אפשרות זו מעניקה למסכים החדשים שימושים נוספים פרט לחיבור הסטדנרטי למחשב המובנה בגבם

עוברים לאלומיניום
הצבע הלבן והמוכר כל כך של אפל מתחיל להעלם בהדרגה בכל רענון מוצרים שמעבירה החברה. המקבוק אייר החל מהלך שהתפשט לכלל מוצריה של החברה המשלבת כיום מוצרים לבנים וכסופים במקביל. האלומיניום בו משתמשת אפל בהיר במיוחד ומאפשר לה משחק רב יותר בתחום העיצובי באמצעות חומר קשיח, עמיד המאפשר יצירת חריצים וחיתוך מדוייקים יותר המובילים לשימוש מזערי ביחידות המבנה.

עיצוב אחיד
בהמשך ישיר למעבר המוצרים לגרסאות אלומיניום אנו זוכים לראות את השלט החדש לליין המחשבים שדומה מאוד למוצר אחר של אפל. מבט חטוף על השלט יזכיר לכם את עיצובו של הנאנו. המכשירים מעוצבים באופן דומה במיוחד וגם במקרה זה מדובר במעבר הנקי של אפל לכיוון האלומיניום תוך רצון להתאים את האביזרים הנלויים למוצרים הדומיננטים.

איירפורט אקסטרים ו Time Capsule
שני המכשירים האחרונים מאפשרים מעבר נתונים מחיבור לרשת ומכונן קשיח בהתאמה. בחודשים האחרונים משתמשים רבים טענו לאיטיות גדולה המסרבלת את העבודה עם השניים. אפל מוציאה דגמים חדשים שמטרתם לפתור בעיה זו ולהאיץ את יכולתיהם של שני המכשירים בכ60%.

אלחוטיות
אפל מיישמת את עקרון האלחוטיות באופן קיצוני בליין המכשירים האחרון ששיחררה. מהאיימקים החדשים שיגיעו ישירות מהקופסא עם כבל אחד בלבד למקור כוח והתחברות אלחוטית מוחלטת לכל יתר האביזרים, אל מכשיר הטיים קפסולה שמעניק דיסק קשיח אלחוטי לכלל מחשביה, משם אל האקסטרים פורט והמק מיני. נכון, חלק נכבד מהנ"ל כבר הוטמעו במכשירי החברה בשנים קודמות, אבל המגמה היא ברורה: להעצים את היכולות האלחוטיות תוך דגש על מעבר נתונים מהיר וגבוהה שיוביל אל פרידה מאינסוף חוטים מיותרים.

2 תגובות:

  1. אני בדרך כלל מעריך את כתיבתך ואת העובדה שאתה שומר על עדכונים חיים ובעברית.
    אבל הפעם נראה שתרגמת האופן ישיר מדי מגורם כלשהו או שפשוט טעית במונחים ושמות מוצרים -
    אקסטרים פורט במקום איירפורט אקסטרים (רשמית השם השלם כולל את המילים "בייס סטיישן" כי איירפורט אקסטרים זה השם של כלל הטכנולוגיה). כמו כן, אין למוצר בלוטות'.
    טיים קפסולה במקום טיים קפסול.
    לא ציינת את השינוי האמיתי במעבר למעבדים החדשים - הם מעבדי נייחים ולא ניידים כמו שהיו עד היום באיימקים.
    בהצלחה בהמשך!

    השבמחק
  2. קודם כל תודה על ההערות!

    את מרבית המידע ליקטתי מכמה אתרים שאני סוקר ובינהם אתר גיזמודו. הרבה פעמים במהלך תרגום חופשי בכתיבה אני נוטה לפספס ולטעות במינוחים בין השפות. לרוב אני דואג לעבור מספר פעמים על הפוסט טרם שיחרורו, אבל למרות זאת לפעמים בכל זאת יש טעויות.

    בנוגע לשימוש באירופורט אקסטרים, יתכןוכתבתי באופן לא מדויק מספיק, תודה - תוקן. בנוגע לטיים קפסולה. זה נובע מחוסר הבנה והתאמה בין השפות: קפסולת זמן בעברית והמילה קפסולה לבין השימוש האנגלי במילה קפסול. רשמתי את המילים באנגלית למנוע את הבלבול.

    באזכור בלוטות הכוונה היתה רק למק מיני אך הובנה ככל הנראה לא נכון.

    תודה שוב !

    השבמחק