יום שישי, 9 באוקטובר 2009


מערכת ההפעלה של אפל עדיין הטובה ביותר בעולם אך חלונות מצמצמת פערים. אנליסטים חוזים: אנדרואיד צפוייה לעקוף את מערכת ההפעלה של האייפון בשוק הסמארטפונים עד שנת 2012. וצפי ההכרזות הבא של אפל: טבלט ברבעון הראשון של 2010, רענון ליין המחשבים השולחניים בשבועיים הקרובים
מערכת ההפעלה Snow Leopard נחשבת לטובה ביותר בעולם נכון לכעת. בהשוואה שנערכה בין מערכות ההפעלה המוצעות בשלב זה מובילה מערכת ההפעלה של אפל על המתחרות. אלא שבאותה השוואה נראה כי חלונות 7 הצפויה להשתחרר בעוד כשבועיים מצמצמת את הפערים מול המתחרה באופן משמעותי.

מערכת ההפעלה של אפל נחשבת כיציבה יותר, זולה יותר, חסינה יותר בפני וירוסים ותוכנות זדוניות ומהירה יותר ממקבילותיה בשוק. היתרון המובהק של אפל למול מתחרותיה נעוץ בהיותה חברת תוכנה וחומרה סגורה. במובן זה אפל מייצרת מערכת הפעלה למכשירים המיוצרים על ידה ומכאן יכולה לעמוד על תאימות אופטימלית בין התוכנה המפותחת על ידה אל כלל מכשיריה השונים. מיקרוסופט ומפתחי לינוקס עומדים בפני אתגרים בהם איננה עומדת אפל ובמרכזם יצירת מערכת הפעלה המותאמת למגוון רחב במיוחד של מרכיבי מחשוב שונים המיוצרים על ידי מגוון רחב של חברות בשוק. מכאן למעשה נהנת אפל מיתרון משמעותי על מתחרותיה המאפשר לה לשמר את מערכת ההפעלה שלה כמובילה בשוק המחשוב.
ממערכת הפעלה אחת לאחרת. מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, האנדרואיד, צפויה להוביל בשנת 2012 את שוק מערכות ההפעלה לסמארטפונים יחד עם מערכת ההפעלה של סימביאן, זאת על פי הערכה של אנליסטים שונים בתחום. אנדרואיד מחזיקה נכון לכעת בנפח שוק של 2% בלבד בקרב מכשירי הסמארטפון וצפויה להגיע לנפח של כ14% עד שנת 2012. לדעת אנליסטים בשנת 2012 תוביל סימביאן את שוק מערכות ההפעלה הסלולריות, לאחריה אנדרואיד, מערכת ההפעלה של האייפון ולבסוף חלונות מובייל. האנדרואיד זוכה לנפח שוק הולך וגובר בעיקר בשל ההענות הגדולה של חברות שונות להטמיע את מערכת ההפעלה האחרונה במכשיריהם.
האם אנו צפויים לראות את הטבלט האגדי של אפל כבר בתחילת השנה הקרובה? אם להתבסס על השמועות האחרונות הצצות ברשת ומתייחסות לחברת Foxconn, אנו צפויים להכרזה על המכשיר טבלט בגודל 10.6 אינץ' מבית אפל כבר ברבעון הראשון של שנת 2010. ומה בנוגע להכרזה קצת יותר מבוססת? ליין המחשבים השולחניים של אפל צפוי לזכות להכרזה כבר בשבועיים הקרובים, יתכן ונמצא את מועד ההשקה צמוד למועד ההשקה של חלונות 7.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה