יום רביעי, 7 באוקטובר 2009

At&t מתירה קיום שיחות VoIP על גבי הרשת הסלולרית


במהלך שעשוי ליצור תקדים חשוב פותחת חברת הסלולר הגדולה בארה"ב את רשת הדור השלישי שלה עבור שיחות על גבי רשת האינטרנט. במשך שנים נמנעה החברה לאפשר שיחות מסוג זה על גבי הרשת הסלולרית בכדי למנוע פגיעה בהכנסותיה
חברת At&t הנחשבת לאחת מחברות הסלולר הגדולות בארה"ב וזו שנבחרה לצורך שיווק מכשירי האייפון לראשונה פותחת את הרשת הסלולרית שלה עבור שיחות על גבי רשת האינטרנט. השירות יאפשר לקיים שיחות באמצעות שלל אפליקציות דוגמאת Skype ללא כל עלות על זמן השיחה. מהלך שבמשך שנים נמנעה החברה מלהותיר בכדי למנוע פגיעה בהכנסותיה.
המהלך של ענקית הסלולר האמריקאית חשוב במיוחד עבור משתמשי האייפון בארה"ב ועתיד להביא לעליה משמעותית בשימוש באפליקציות ותוכנות מבוססות VoIP.
העיתוי בו בוחרת ענקית הסלולר להותיר את השימוש בשיחות על גבי הרשת אינו מקרי. החברה, שעל אף היותה שנואה בקרב צרכני הסלולר בארה"ב, רושמת רווחים נאים ומוסיפה לשורותיה מספר רב של צרכנים מידי שנה. האיחור המשמעותי שרשמה החברה ביחס לפריסת תשתיות מתקדמות בארה"ב, רף הניתוקים הגבוהה והודעות המולטימדיה שהגיעו באיחור כה רב למשתמשי האייפון בארה"ב לא עשו חסד רב עם החברה.
אם נוסיף לכל אלו את הלחץ שהטילה ועדת התקשורת הפדרלית בארה"ב על החברה לאחרונה נוכל להבין את המהלך שהוביל להתרת חסימותיה של ענקית הסלולר על השימוש באפליקציות התומכות בשיחות VoIP על גבי הרשת הסלולרית.
חברות הסלולר מגלות לאיטן שלא יוכלו למנוע לזמן רב את השימוש באינטרנט על גבי התשתיות השייכות להן גם למטרות תקשורת קולית. אין ספק שיכולות כאלו פוגעות בהכנסותיהן מקיום שיחות על גבי הרשת הסלולרית אך יש לזכור שגם משימוש באינטרנט ובתעבורת נתונים גוזרות האחרונות רווחים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה