יום שני, 5 באוקטובר 2009

פלאש מגיע לכולם - לא לאייפון


במשך תקופה ארוכה המתינו משתמשי האייפון להרחבות אלמנטריות דוגמאת יכולות העתק הדבק והודעות מולטימדיה. עדכוני מערכת ההפעלה של האייפון הוסיפו בהדרגה הרחבות שאיפשרו תמיכה בפונקציות האחרונות. דבר אחד נותר מאחור
עם הכרזתה של אפל באחד מתשדירי הפרסומת שלה בבריטניה אודות יכולות הגלישה של מכשיר האייפון עלתה נקודת התורפה המשמעותית של המכשיר: מערכת ההפעלה על גבי מכשיר האייפון אינה תומכת בפלאש. שלל תירוצים מצאה החברה בכדי להסביר את חסרונו של הנ"ל: חוסר התאמה חומרתית, פגיעה משמעותית בזמן הסוללה של המכשיר ופיתוח איטי שיוביל לפתרון.

עם שחרורו של הדגם החדש של מכשיר האייפון (3gs) נסתם הגולל על מירב התירוצים של החברה. האייפון הנוכחי מכיל מעבד חזק מקודמיו, כזה אשר מותיר מאחור חלק נכבד ממעבדי הסמארטפונים הקיימים בשוק, מכשירים אגב, שחלקם תומכים תמיכה חלקית או מלאה בפלאש.

גרסת פלאש החדשה שמשחררת אדובי (10.1) תתמוך במגוון מערכות ההפעלה הסלולריות הנפוצות: אנדרואיד, בלקברי, סימביאן, וובאואס וחלונות מוביל. היא לא תתמוך במערכת ההפעלה של האייפון.
גרסת הפלאש החדשה מביאה איתה עדכונים רבים ומשמעותים נוספים פרט לתפוצה רחבה למכשירים סלולרים. הגרסה תתמוך במסכי מגע, במחוות מגע ובתמיכה חלקית בחיישני אקסלומטר.

חוסר התמיכה של מכשיר האייפון בפלאש נובע מהתנהלות תמוהה של אפל ולא מצד חברת אדובי. יתכן ויש באמירתה של אפל דבר באשר לרצון החברה לודא תמיכה מלאה ויציבה בפלאש במכשיר האייפון טרם ישוחרר כזה. אלא שבזמן הקרוב עם שחרורם של מכשירי הסמארטפון החדשים ושחרורה של גרסת 10.1 של פלאש, יוותר האייפון היחיד מבין מכשירי הסמארטפון שאינו תומך בפלאש. על אף שסביר כי מצב שכזה לא ימשך לאורך זמן ארוך במיוחד, אין ספק שהוא מעניק נקודות זכות משמעותיות למתחרים המצמצמים גם ככה את הפערים הן מבחינת החומרה והן מבחינת התוכנה המאפיינים את מכשיר האייפון. פלאש יגיע גם לאייפון, גם כי כרגע לא ברור עדיין מתי הדבר צפוי להתרחש. כשיגיע סביר להניח שיתמוך בדגם האחרון של החברה ולא בקודמיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה