יום שני, 12 באוקטובר 2009

חלונות 7 וOsx - גניבה הדדית


במשך שנים גונבות שתי ענקיות התוכנה תכונות הנמצאות על גבי מערכת ההפעלה המתחרה. חלק מהתכונות נגנבו לפני זמן כה רב ועברו כל כך הרבה שינויים עם השנים, עד כי קשה לזכור מי המציא אותם
מיקרוסופט גונבת מאפל
סרגל המשימות ויכולות התצוגה הויזואלית (Aero Peek): שתיהן תכונות שהחלו דרכן על גבי מערכת ההפעלה Osx והועתקו למערכת ההפעלה חלונות. שתיהן אגב, הועתקו בצורה דיי מרושלת על ידי מיקרוסופט שלא השכילה לקחת אותם ולשדרג אותם לממשק נוח יותר, אלא הצליחה לייצר אלטרנטיבה מעט צולעת לתכונות הקיימות במק. במערכת ההפעלה של המק ניתן למצוא אותן בשמות Dock וExpose.

הצצה מהירה: מערכת ההפעלה האחרונה של אפל הביאה עדכון משמעותי לאחד מרכיבי התוכנה האינטואטיבים ביותר המוצע מצד האחרונה, באמצעות לחיצה על מקש רווח על כל קובץ כמעט, ניתן לראות את תוכן הקובץ באמצעות תצוגה קטנה וזריזה ולבחור אם להפעילו לאחר מכן. יכולות דומות הוטמעו במערכת ההפעלה חלונות אולם טרם עברו אופטימזציה המאפשרת להם נוחות שימוש כמו זו המוכרת בOsx

פתקים דביקים: חלונות 7 מביאה עימה אפשרות להשתמש במעיין פתקים דביקים בהם ניתן לכתוב תוכן ולתלות על שולחן העבודה. רכיב זה קיים תקופה ארוכה במערכת ההפעלה המתחרה מבית אפל. למעשה, אפשרות הפתקים הדביקים הצפוייה למצוא את דרכה לראשונה בחלונות 7 נמצאת במערכת ההפעלה Osx כבר משנת 1994.
אפל גונבת ממיקרוסופט
סרגל הניווט הצדדי: אחד הרכיבים המשמעותיים שנגנבו על ידי אפל ממערכת ההפעלה המתחרה. הכוונה היא למעשה לחלק הקיים בצידו של החלון המאפשר למשתמש למקם עצמו על גבי המערכת, לבחור את התיקייה בה מעוניין ולאתר את מיקומו. ממשק זה החל דרכו במערכת חלונות xp והגיע בשלב מאוחר יותר גם למערכת ההפעלה של אפל.

לחצני קדימה ואחורה על גבי חלונות: גם רכיב ממשק זה הועתק על ידי אפל למערכת ההפעלה שלה והחל דרכו בגרסת לאפרד.

שליטה מרחוק: האפשרות של שליטה באמצעות רשת האינטרנט על מחשב אחר החל אף הוא את דרכו בחלונות ועבר בשלב מאוחר משמעותית למק.

גיבוי ושחזור: שני רכיבים בסיסיים שהחלו דרכם במערכת ההפעלה חלונות זכו לשדרוג משמעותי במיוחד במערכת ההפעלה Osx. אפל גנבה אמנם את הרעיון אך הלבישה לו ממשק יפיפה ונוח בשם Time Machine. נכון להיום מערכת הגיבוי שחזור של אפל נחשבת לאחד מרכיבי התוכנה החשובים והידידותיים במערכת ההפעלה.

הגניבה ההדדית שבין שתי ענקיות התוכנה יכולה להבחן באור חיובי. ככזה התורם לתחרות ומביא יכולות חשובות ונוחות גם לצד השני. בחלק ניכר מהמקרים עמלות שתי החברות על מנת לשפר את הרכיב אותו מעתיקות מהחברה המתחרה ושוקדות על שדרגו. על אף חוסר היצירתיות, הצרכנים כן מרוויחים מהמהלך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה