יום שלישי, 15 בספטמבר 2009

סוני אריקסון: ב21 לחודש נשנה את כללי המשחק בתחום המוזיקה הדיגיטלית


בעולם שלפני האייפוד ואפילו הדיסקמן היה זה הווקמן שהביאה סוני שהפך את המוזיקה שלנו לניידת ושינה את כללי המשחק
באמצע שנות השמונים החלה דרכה של המוזיקה לניידות האולטימטבית. בשנות ה90 הווקמן של סוני נחשב היה לאחד המוצרים הפופלארים ביותר, הוא יצר לראשונה פלטפורמה נוחה באמצעותה יכולנו לשאת את המוזיקה עלינו לכל מקום.
המכשיר היה מהפכני והקנה לסוני שליטה בשוק הניידים של שנות ה90. אם נדלג לרגע אל תקופת ניידות הדיסקים שהיתה קצרה יחסית ולא אופיינה על ידי חברה אחת בלבד, אין ספק שעשר שנים לאחר מכן היתה זו אפל ששינתה את כללי המשחק.

האייפוד הפך בתחילת שנות ה2000 לנגן הפופלרי והמוכר ביותר בעולם. במשך כמעט כעשור שולטת אפל בשוק הנגנים הניידים ביד רמה. סוני שניסתה בעבר לשחזר את הצלחתה באמצעות מיתוג מחודש של ווקמן דיגיטלי זכתה לכשלון חרוץ. המכשיר היה מעוצב רע ולא הצליח לחדור לשוק בו האייפוד היווה מעבר לנגן, גם מוצר טרנדי ולתקופה אף סמל סטטוס.

התהילה שנלקחה באחת מחברת סוני הביאה את החברה לנסות שוב ושוב לחדור אל השוק שנגזל ממנה. ביום בו לא מפסיקים לדבר על הנגן החדש מבית מיקרוסופט: הזון HD לא נותר כבר מקום למעצמת המוזיקה של שנות ה90.
אלא שסוני אריקסון העלתה לאחרונה אתר ובו המילים הבאות: "חזרו לכאן ב21 לספטמבר בכדי לראות כיצד הדרך בה אתם מקשיבים למוזיקה משתנת לעד" קישור לאתר

מעניין יהיה לראות את הנסיון הבא של החברה להתחרות בשוק מבוסס כל כך כמו שוק הנגנים הניידים. אם זאת, על אף ההתנשאות שבמילים בהם נקטה סוני, ועל אף שספק אם תוכל להעמיד מתחרה ראוי, כדאי להתייחס ברצינות למי שפעם שלטה בתעשיית המוזיקה.

2 תגובות:

  1. שלום Poshito,
    כמשתמש מק ותיק (עוד מאז שקראו לו מקינטוש, את הראשון קניתי ב-1986 !!) מצד אחד וחובב השפה העברית מצד שני, אני שמח לציין לשבח את הבלוג (בעברית: יומן רשת או רשומון) שלך.
    הכתיבה מתומצתת, בהירה ומלאת פרטים וכל זאת בשפה העברית התיקנית שממש תענוג לקרוא.
    אנא המשך בדרכך לתועלת ולהנאה של כל משתמשי המק העיבריים.

    השבמחק
  2. תודה רבה, כיף מאוד לשמוע :)

    השבמחק