יום שני, 14 בספטמבר 2009

אגדה ושמה טבלט


כנס המוזיקה שהתקיים בשבוע שעבר עורר את אגדת הטבלט המיתולוגי של אפל. אותה שמועה עקשת מלווה את החברה כבר מספר שנים ועולה כמעט לפני כל כנס שהחברה מקיימת. הכנס הסתיים מבלי שהוצג כל מכשיר חדש, אך מקורות המקורבים לאנשי תקשורת בארה"ב מתעקשים: הטבלט יוצג בתחילת שנת 2010
"פעם בכמה זמן מכשיר מהפכני מגיע ומשנה את הכל. אתה בר מזל אם אתה עובד על אחד כזה במהלך חייך. אפל הייתה בת מזל מספר פעמים: היא הציגה את המקינטוש, את האייפוד והיום אנחנו מציגים שלושה מכשירים מהפכנים ברמה הזו, הראשון הוא אייפוד עם מסך מגע וצג רחב, השני הוא מכשיר סלולרי מהפכני, השלישי הוא מכשיר פורץ דרך בתחום האינטרנט. שלושה דברים: אייפוד, מכשיר סלולרי ומכשיר אינטרנט ייחודי. אתם קולטים את זה? לא מדובר בשלושה מכשירים שונים, מדובר במכשיר אחד בודד. היום אפל הולכת להמציא מחדש את הטלפון." (סטיב ג'ובס, ינואר 2007)

ואכן, על אף שתחילת הנאום היה נשמע יומרני משהו, אפל ללא ספק המציאה מחדש את הטלפון. שלוש שנים לאחר לידתו של האייפון אין ספק שהמכשיר הסלולרי של אפל היה מהפכני והמציא מחדש את הדרך בה אנו משתמשים בטלפונים סלולרים, בדרך בה האינטרנט הפכה לזמינה מתמיד.

טרם לידתו של האייפון ציפתה קהילת המק לרגע בו תחליט אפל להכנס לשוק הסלולרי אך שמועות עקשות בנושא לא היו. באותה עת החברה זכתה לפופלריות הולכת וגוברת בשל מכשירי האייפוד שהפכו לסמל סטטוס ושלטו בשוק הנגנים. את המהפכה האמיתית של החברה אף אחד לא צפה. זאת אולי מלבד מנכ"ל החברה שהבין את עוצמתו של המכשיר שישווק רק חצי שנה לאחר מכן.

לפני מספר שבועות פירסם מגזין הוול סטריט ידיעה שנתקבלה ממקור מהימן ועוסקת בדבר הטבלט האגדי של אפל. זו הפעם הראשונה שמגזין בסטטוס של הוול סטריט מתעסק בשמועה מסוג זו ומעלה אותה על דפיו. זו גם היתה הסיבה שעורך המגזין קיבל מייל אישי ישירות מסטיב ג'ובס יום למחרת. בידיעה נרשם בין היתר כי ג'ובס עומד על פיתוחו של מכשיר הטבלט כבר מספר שנים וכי גנז את תוכניותיו פעמיים: פעם אחת בשל יכולות סוללה לא מספקות ובפעם השנייה בשל בעיות זיכרון. במענה לידיעה כתב ג'ובס לעורך המגזין: "רוב המידע שפירסמת אינו מדוייק" נשאלת השאלה: אם "רוב" המידע אינו מדוייק, מהו החלק הכן מדוייק?

אתר גיזמודו פירסם לפני מספר שבועות אף הוא ידיעה בנושא. על פי מקורותיו, הטבלט העתידי של אפל ישווק בתחילת 2010 בשני דגמים: האחד יותאם לחינוך והשני למולטימדיה. האתר אף אומד את תמחורו של המוצר במחיר שבין 700 ל900 דולרים.

אם אכן נראה מכשיר טבלט בחודשים הקרובים, הבאזז שלו הוא ללא ספק הארוך שידעה ההסטוריה האנושית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה