יום שני, 7 בספטמבר 2009

האייפון ממשיך להתרחק מישראל


מרגע ההכרזה על שיווקו של האייפון בישראל הולך המכשיר ומתרחק מידי יום מההשקה הצפויה
כשהכריזו חברת פלאפון ואורנג' על ההשקה הקרובה של מכשיר האייפון בישראל מיהרה התקשורת להכריז על הגעתו לארץ. אלא שמאז ההכרזה מועד ההשקה בארץ רק הולך ומתרחק.
לאחר הצהרת פלאפון ואורנג על השקת המכשיר בישראל הצטרפו חברת סלקום ואיידיגיטל להצהיר שגם הן יקחו חלק בהשקת המכשיר בישראל. גם הוספת העברית אל קושחת האייפון מטעם חברת אפל בישרה טובות לאלו המעוניינים לשים ידם על המכשיר.

המכשיר שהשקתו סומנה תחילה לחודש אוגוסט התרחקה לה אט אט לאוקטובר וכעת נוכל רק לקוות שיגיע לארץ בחודש נובמבר הקרוב. ממשא ומתן ארוך בין החברות, לאחר מכן התאמת העברית ומשם אל חוסר הסכמה באשר לפתיחת מעבדת תיקון בארץ עברנו כעת לפנייה שיוזמת אפל העולמית לממונה על ההגבלים העסקיים בכדי למנוע בעיות עתידיות באשר להסכמים שכבר נחתמו בין החברות. אפל לא ממהרת להביא לשיווקו של המכשיר בישראל.

בכל הזמן הזה הנפגעות העיקריות מדחיית השקת המכשיר בישראל הן שלושת חברות הסלולר ואיידיגיטל. אלו שכבר רצו לשים ידם על מכשיר האייפון החדש עשו זאת מזמן, הן באמצעות קניית המכשיר בחו"ל והן באמצעות קנייה פה בארץ באמצעות יבואניים פרטיים. השקת מכשיר האייפון אחרי החגים תפספס קהל ישראלי עצום שיבלה את החגים בחו"ל ואם ירצה כל כך את המכשיר הנחשק, יקנה אותו שם. ספק אם נראה נהירה המונית של לקוחות אל עבר המכשיר המדובר, זה שגרסתו החדשה הושקה בעולם לפני חודשים. אפל כמובן לא נפגעת מהשקתו של המכשיר בשוק הישראלי. כל מכשיר שנקנה בעולם מיוצר בכל מקרה על ידה והרווח יגיע אליה. הנפגעות הן החברות הישראליות שהקריבו כנראה, קצת יותר מידי על מנת להביא מכשיר שכאשר יגיע לכאן יהיה הרבה פחות נחשק משהיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה