יום שלישי, 22 בספטמבר 2009

מיקרוסופט בגרסת התפוח


רשת חנויות ריטייל חדשות עתידות להפתח ברחבי ארה"ב על ידי מיקרוסופט, שמועות מדברות כעת גם על טבלט עתידי של החברה, נשמע מוכר?
במהלך התחרות הנצחית בין ענקית הפיסי לבין המק נהגה חברת התוכנה הראשונה להשתמש לא אחת בחידושים שמקורם בפיתוח למק. ממשק מערכת ההפעלה של אפל מועתק באופן גס כבר שנים על ידי חברת מיקרוסופט שמייבאת לא אחת חידושים הקיימים במערכות ההפעלה Osx לעבר חלונות. קצרה היריעה מלהכיל את מגוון היישומים שהחלו דרכם במערכת ההפעלה של אפל ומצאו דרכם בשלל שמות שונים ומגוונים מאוחר יותר גם בחלונות: כך הפך הגאד'אט לווידג'ט, כך הפך הstart ללוגו של החברה וכך התרחשו שינויים רבים ונוספים בגרסאות חלונות השונות.

במובנים רבים הראייה של מיקרוסופט היא אכן מקובעת, כזו השומרת את הקיים ומפתחת אותו אך נמנעת מלשנות או לחדש יישומים באופן משמעותי גם כאשר הדבר מקל באופן ניכר על אופן השימוש במערכת ההפעלה.
חלונות 7 תצא לאור לקראת סוף חודש אוקטובר, בכירי אפל כבר כינו אותה בעבר עדכון חבילת שירות מאסיבית של ויסטה ולא מעבר. אלא שחלונות 7, גם אם אינה מביאה שינויים רבים מביאה תכונה חשובה שלא הייתה נכרת בקודמתה - יציבות.

בשבועות האחרונים התבשרנו שמיקרוסופט עתידה לפתוח בקרוב מאוד רשת חנויות ריטייל דוגמת אלו של אפל הקיימות כבר שנים ונחשבות לריווחיות במיוחד. הצצה אל עיצוב החנויות העתידיות של החברה מגלה דימיון רב לחנויות הקונספט של אפל. בידיעה שמשחרר אתר appleinsider מציין האחרון פנייה שיזמה מיקרוסופט לעובדי רשת חנויות אפל במטרה להעביר אותם לשורותיה. מיקרוסופט מצידה מציעה מענקי שכר ומימון דמי מעבר עבור העסקתם של העובדים החדשים שעזבו את מתחרתה. אפשר לראות במהלך זה את הבעיה העיקרית של מיקרוסופט, ההתעקשות על הקיבעון, על חוסר היצירה והחידוש המאפיינים את החברה.
השמועות החדשות, הפעם אודות מיקרוסופט מדברות על פיתוח של מכשיר טבלט חדש, נשמע מוכר? מקור השמועות טוען, שהחברה נטלה את טובי המוחות שלה מפיתוח מחשב הסורפייס לטובת המכשיר העתידי אך מחכה לאמירה של אפל בעניין טרם תציג את המכשיר העתידי שלה.

בהתייחס בעובדה שטבלט לא הוצג על ידי אף אחת מהחברות מדובר לא יותר מחלומות באספמיה בשלב זה. אך המגמתיות של התנהלות מעצמת הפיסי אינה חדשה.

אסיים בהתייחס למכשיר אחד של מיקרוסופט שזוכה להמון פופלאריות כעת, הזון hd שהינו, ללא ספק נגן משובח. אלא שגם בחזית זו, מה שהבינה אפל מוקדם, לא השכילה מיקרוסופט להבין. עידן הנגנים הדיגיטליים קרוב לקיצו. צניחת מכירות האייפודים מעיד על כך, ישנו מעבר מאסיבי מכיוון הנגנים הדיגטלים למכשירים סלולארים המטמיעים בתוכם יכולות מולטימדיה, אלו אם תרצו נגני המדייה החדשים, מחשבים קטנים עם יכולות תקשורת. האייפון הוא נגן הדור הבא שילך וישתדרג עוד יותר עם הזמן. לצידו הולכים וגוססים נגני המדיה האקסקלוסיביים, הזון הוא אחד מהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה