יום חמישי, 17 בספטמבר 2009

הנאנו החדש - סקירת תכונות


לפני מספר שנים לא היינו יכולים לתפוס כלל את העובדה שנגן כל כך דקיק יכיל בתוכו כל כך הרבה פונקציות. הנאנו החדש מכיל תכונות רבות, אך מעל לכל, מדובר בממשק ייחודי המאפשר ניצול מקסימלי של הפונקציות שהנגן החדש מציע
מצלמת וידאו דיגיטלית, נגן מוזיקה, נגן וידאו ותמונות, רדיו, מקלט נייקי +, מודד צעדים ותמיכה בהערות קוליות הן רק חלק מהפונקציות שמכיל בתוכו הנאנו החדש כשהוא נותר דקיק וקטנטן.

מגמה אחת ברורה שאנו רואים בעדכון ליין נגני הנאנו לדורתיו הוא השינוי בצג. הדגם הנוכחי, חמישי במספר מביא עימו מסך בגודל 2.2 אינצ', הגדול ביותר שהולבש על אייפוד נאנו עד עתה. רזולוציית המסך החדש אף היא השתפרה משמעותית מהדגם האחרון ועומדת על 240X376. המכשיר קיבל שני תוספים חשובים דוגמאת מיקרופון ורמקולים מובנים שנועדו לשמש בין היתר את הקלטת וצפיית הוידאו במכשיר.

ספירת צעדים: הנאנו החדש מביא עימו Pedometer, המאפשר ספירת צעדים וניתוחם בזמן אמת. אפליקצייה זו הקיימת במכשיר אינה זקוקה לנעלים תואמות דוגמאת אפליקציית הנייקי פלוס. כל שעליכם לעשות הוא להפעילה ולהתחיל לצעוד. הפדומטר מצליח לספור את צעדיכם באמצעות נענוע המכשיר על גבי הגוף (תודות לחיישני הaccelerometer). לאחר שתפעילו את האפליקציה תתבקשו להזין את משקלכם ובתמורה תקבלו מידע אודות הקלוריות ששרפת בזמן ההליכה. לאפליקצייה זו אין יכולת לאמוד את המרחק שעשיתם, היא מודדת רק צעדים. על מנת למדוד מרחקים, אתם מוזמנים להתקדם לנייקי + אשר אף הוא נתמך על ידי המכשיר.

נייקי +: הנאנו תומך בשירותי נייקי +. באמצעות נעלים תואמות ושבב קטן נוסף תוכלו לקבל מידע אודות המרחקים אותם הלכתם או רצתם כמו גם את המהירות בה עשיתם זאת

הקלטות קוליות: מאחר ואפל הוסיפה למכשיר הנאנו החדש מיקרופון ורמקולים, הוסיפה החברה גם את אפליקציית ההקלטות הקוליות שלה היישר מהאייפון גם למכשיר הנאנו.

רדיו FM: שנים התנגדה אפל להטמעת רדיו במכשיריה. השיקול היה כלכלי לחלוטין. אתם מעוניינים במוזיקה? תקנו אותה מאיתנו. הסיבה לשוני התפיסתי של החברה נובע ככל הנראה מהתחרות ההולכת וגוברת בתחום הנגנים כמו גם הירידה במכירת מכשירי האייפוד שמחייבת אותה להתפשר. באמצעות לחיצה ממושכת על גבי הלחצן האמצעי בנגן תוכלו להוסיף את התחנות האהובות עליכם לשמירה במכשיר. יכולת מעניינת נוספת ברדיו הדיגיטלי קשורה ביכולת עצירת השמיעה ברדיו בדומה למקלטי יס או הוט. במידה ותרצו להתפנות לשיחת טלפון נניח, תוכלו להשהות את השמיעה במכשיר שיחל להקליט את הזרמת המוזיקה מהרדיו עד ל15 דקות לערך. כשתחזרו מעיסוקיכם תוכלו להמשיך ולשמוע מהרגע בו הפסקתם.

כמו כן, לנאנו החדש יכולות rds המשמשות תחנות רדיו מודרניות להעברת מידע מינמלי בזמן אמת. בזמן שתקשיבו לתחנה התומכת ביכולת אלה תוכלו לקבל את שם האמן והשיר ישירות על גבי צג המכשיר. בחלק מתחנות הרדיו תוכלו אף לתייג את השיר ששמעתם ולאחר מכן לרכוש אותו ישירות מחנות האייטונז.

מצלמת וידאו: הנאנו החדש מכיל מצלמת וידאו בלבד. הוא אינו מאפשר צילום סטילס ואף לא צילום בהפרדה גבוהה. משיקולי פיתוח חומרתי מובנת המצלמה בצד המכשיר ולא בראשו. הדבר יבלבל תחילה מי מכם שמחזיק במכשיר האייפון של החברה. באשר לעובדה שקיימת מצלמת וידאו אך לא סטילס, התשובה נעוצה בכך שמצלמות סטילס איכותיות עם פוקוס אוטומטי נוטות להיות עבות יותר ואפל לא היתה מעוניינת להתפשר על מצלמת סטילס מאיכות ירודה.
תוסף חביב במיוחד למצלמת הוידאו של הנאנו היא מספר פילטרים מובנים. באמצעות לחיצה ארוכה על הלחצן האמצעי בגלגל המכשיר תוכלו לבחור מבין כ15 פילטרים שונים שיאפשרו לכם לצלם את קטע הוידאו בגוונים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה