יום ראשון, 20 בספטמבר 2009

האייפון לא השלים את תהליך הגיור


על אף הטמעת העברית בקושחת האייפון, טרם השלימה אפל בתהליך גיורו המלא
אחד מחסרונותיו הגדולים של מותג אפל בישראל היא התמיכה הלקויה יחסית בעברית. ותיקי משתמשי המק בישראל ידעו לספר שבעבר כמעט ולא היתה תמיכה כלל במחשבי המקינטוש. דרך ארוכה עברה עד שהחליטה חברת אפל להטמיע את העברית כאחת מהשפות המובנות במערכת ההפעלה שלה.

אם נלך קצת אחורה נזכר באחד הצעדים המשמעותיים שעשתה קודמתה של היבואנית הנוכחית של מוצרי אפל בישראל. חברת ידע שיווקה את האייפוד בישראל בזמן שהפך לאחד מנגני המוזיקה הניידים הפופלארים בעולם. ידע שלא השכילה ליצור בעצמה תמיכה בעברית למכשירי האייפוד קנתה ממפתח פרטי תמיכה שיצר ומכרה את התמיכה בעברית למשתמשי האייפוד בארץ. מהלך זה עורר זעמם של רבים. בצדק הם ראו בידע, ששימשה כיבואנית מוצרי אפל, ככזו שאחראית לספק תמיכה בסיסית בשפה העברית ללא כל תשלום נוסף. מדובר בשירות אלמנטרי שחברה המשווקת מוצרים ממדינה זרה צריכה לעשות. חוסר התיאום בין פיתוח העברית לבין דור האייפודים שהתחדש הובילו לא אחת לזמן ציפייה ארוך וממושך עד לפיתוח תמיכה עברית לתוכנה ולמכשירים החדשים שאפל שיחררה.

האייפון בתחילת דרכו אף הוא לא תמך בעברית. למול צוות מפתחים שפיתח עברית בתשלום קם לו צוות מקביל שפיתח עברית למכשיר בחינם. במשך תקופה רעשה קהילת המק בישראל כשהעברית בתשלום שוב עוררה זעמם של רבים שראו בה תמיכה בסיסית וככזו שאין לגבות עבורה כסף. המפתחים מצידם עבדו קשה על מנת להעניק את תמיכת המכשיר בעברית והיו מעוניינים בשכר על עמלם.

היום האייפון, מערכת ההפעלה החדשה של אפל ואפילו הנאנו החדש כולם תומכים בעברית. התמיכה עדיין בחיתוליה והעובדה שעברית היא שפה הנקראת מימין לשמאל מהווה אתגר לא פשוט לצוות המפתחים באשר ליצירת התאמה לשפה. על מכשול זה התגבר שוב, מפתח פרטי בשם תום ציקל המציע שדרוג לתמיכת העברית שמציעה אפל למכשירי האייפון והאייפוד טאצ'. ציקל מציע את הפתרון שלו בחינם ודואג לעדכן את העברית בהתאם לעדכון הקושחה מצד אפל. סביר להניח שחברות הסלולר בישראל ישתפו פעולה עם חברת אפל במטרה לעדכן את העברית על גבי המכשיר לאורך הזמן בכדי שיוכל להתאים טוב יותר לקהל הצרכנים העתידי בישראל. עד אז, אתם מוזמנים להוריד את השלמת העדכון לעברית אל מכשירכם באמצעות פתרון openhebrew.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה