יום שישי, 11 בספטמבר 2009

מוטורולה משיקה באיחור מכשיר סמארטפון חדש


חברת מוטורולה שהחזיקה נתח שוק משמעותי של מכשירי הסמארטפון בעולם התקשתה להתמודד עם התחרות שנולדה בשוק עם לידתו של האייפון. כרגע מציגה החברה מכשיר דגל חדש.
כשהוצג מכשיר האייפון לראשונה על ידי ג'ובס בתחילת 2007 סקר מנכ"ל חברת אפל את המכשירים הפופולארים בשוק ומנה את בעיותיהם מבחינתו. באותה העת היה אחד ממכשירי מוטורולה לאחד הסמארטפונים הנמכרים והפופלאריים בעולם. סטיב ג'ובס הציג את הסמארטפון של מוטורולה כמו גם את הבלקברי כבעייתים בעיקר בשל העובדה שמכילים מקלדת מקובעת שתופסת חלק נכבד מחזית המכשיר ואינה רצויה כל הזמן לכל הפעולות. ג'ובס טען שפרט לכך שהמקלת תופסת חלק ניכר מפני המכשיר היא אינה ניתנת לשינוי בהתאם למוצג על צג המכשיר ברגע הנתון.
מיד לאחר מכן פתר ג'ובס את הבעיה כשהציג מכשיר חדש עם מקלדת וירטואלית המשתנה בהתאם למסך הנתון ולא מופיעה כשלא זקוקים לה.

אפל שאותה העת לא היוותה חלק מתעשיית הסלולר קבעה לה למטרה להכנס לנפח שוק מסויים בתוך מספר חודשים. מאוחר יותר הפתיעה את התעשייה עם מכירה הולכת וגוברת של מכשיר שהפך לפופולארי, טרנדי וקבע כללי משחק לתעשיית הסלולר בעולם. מעניין לראות חברות כמו רים ומוטורולה הולכות בדרכה של חברה שעד לפני מספר שנים לא הייתה חלק כלל מהתעשיה שהם שלטו בה ביד רמה.

באיחור משמעותי משיקה מוטורולה מכשיר סאמרטפון חדש מבוסס על ממשק יחודי שהותאם למערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. המכשיר בעל יכולות wifi, gps, מותאם דור שלישי ומכיל מצלמת 5 מגה פיקסל. שום דבר מפתיע במיוחד. כמו כן מכיל המכשיר מקלדת מובנת חבויה בדומה למכשירים רבים אחרים הקיימים בשוק.

מכשיר הדגל החדש של מוטורולה מתקשה לעמוד אל מול המתחרים הקיימים, אין בו שום דבר ייחודי פרט לממשק חדשני עבור האנדרואיד. מאוחר מידי ומיותר מידי ובכל זאת מוטורולה כבר הצליחה לחדש בעבר עם ליין מכשירים שהקנה לה שליטה בשוק. אולי תפתיע בעתיד הפחות קרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה