יום שישי, 4 בספטמבר 2009

אפל, תכירי: מתחריך החדשים




שני מוצרים חדשים יצאו לשוק בקרוב. שניהם מעוצבים להפליא, עמוסים בחידושים ובחומרה איכותית, שניהם לא שייכים לאפל
כשהציג סטיב ג'ובס את האייפון לראשונה בינואר 2007 הצהיר כי המכשיר מקדים את התעשיה במספר שנים. הוא צדק. מסכי מגע לא הומצאו על ידי אפל, גם לא יכולות wifi במכשיר סלולרי ובטח שלא החיבור שבין פלאפון לנגן מולטימדיה. עם זאת אפל הצליחה לשלב את כל אלו אל תוך ממשק מדהים באמצעות מכשיר מעוצב שהצליח למצוא את הנוחות האידיאלית בין הגורמים השונים. מעט לאחר מכן חדרו מסכי המגע לתעשיית הסלולר וכעת לא ניתן למצוא חברה אחת שאינה מציעה מכשיר מגע בליין המכשירים המיוצרים על ידה.

אפל השכילה להבין שתוך מספר שנים תציגנה החברות המתחרות מכשירים שיתמודדו עם יכולותיו של המכשיר הפלאי שלה ויערערו על היכולות החדשניות שהציגה אותה העת. על מנת להתמודד עם תחרות עתידית שכזו ביססה את אפל את חנות האפליקציות שלה. חנות זו הזוכה לביסוס הולך וגובר נטולת כל מתחרים ראוים בשלב זה. השילוב של אייטונז עם אפסטור ימשוך בעתיד משתמשים אל מכשיר האייפון לא על בסיס החומרה שלו, אלא על בסיס המוצרים הנלוים אליו שהולכים ומתרבים.

מעט לפני קיומו של כנס המוזיקה של אפל, אני מעוניין להציג שני מוצרים שיראו אור בזמן הקרוב ומעלים את רף התחרותיות העומדת מול אפל. תכירו את מכשיר המגע החדש של LG ואת הלפטופ החדשני העתידי של חברת סמסונג.

LgBl40 מגרסת השוקולד של אלג'י צפוי להיות המתחרה החדש והמבטיח של החברה באייפון של אפל. המכשיר ארוך יחסית, בעל יכולות וידאו בהפרדה גבוהה, קישוריות אינטרנט ולראשונה מדובר באמת בעיצוב יפיפה וראוי באייפון כסמל סטטוס, לא פחות. המכשיר ישווק כבר במהלך החודש הקרוב ברחבי אירופה ויגיע לשאר העולם בחודש הבא.

לפטופ Oled מבית סמסונג. מחשבים ניידים מסדרת Oled מסומנים כדבר הבא בשוק הניידים. מדובר למעשה במחשב אולטרא דק המורכב משתי יחידות דקיקות של מסך ומקלדת מגע המתקפלים זה אל זה. סמסונג נחשבת ליצרנית מסכי הOled הגדולה בעולם וככזו הצהירה בעבר כי תצא בליין מחשבי Oled כבר בשנת 2009. בפועל זה לא קרה. כעת מסמנת החברה את הרבעון השלישי של שנת 2010 ככזו בה תשחרר את נייד הOled הראשון שלה. גם פה מדובר במכשיר בעל עיצוב יפיפה, דקיק ונוח במיוחד.

אפל לא תעמוד בצד אל מול שוק הנטבוקים התופס תאוצה ולא מול דור הניידים הבא. אין ספק ששנת 2010 תביא לנו מוצר חדשני כלשהו שיאפשר לחברה לחדור אל השוק שמתחיל לאיים על מוצריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה