יום שני, 24 בינואר 2011

הכירו את Quirky: רשת חברתית לפיתוח מוצרים

Quirky היא רשת חברתית לפיתוח מוצרים שמאפשרת לכל אחד לעלות רעיון למוצר וללוות אותו בתהליך פשוט וקצר עד שיוצע למכירה. כל מי שנוטל חלק בהחלטות בנוגע למוצר החדש גוזר רווחים כחלק מהתהליך
לפני למעלה משנה פירסמתי כתבה בבלוג ובמספר אתרי תוכן נוספים בארץ בנוגע לרשת חברתית בשם Quirky. הכרתי את Quirky לפני בערך שנתיים באחת הפעמים בהם הופנתי מאחד מאתרי הטכנולוגיה שאני סוקר אל מוצר ייחודי ומעניין שפותח על ידי החברה.

מאז ועד היום אני נהנתי לפקוד את האתר ולהציע את דעתי באשר לחלק מהרעיונות המוצעים על ידי חברי הקהילה.

הרעיון של Quirky פשוט. כל אדם שהגה רעיון כלשהו למוצר יכול להציע אותו להצבעה. הקהילה בוחרת מידי שבועיים בערך את הרעיון שהכי מוצא חן בעיניה ואחר כך הוא מובל לשורת הצבעות נוספת: עיצוב, שם, לוגו, סלוגן ושאלונים שנועדו להתאים את המוצר לקהל היעד.

נטילת חלק בכל אחד מהפרמטרים הללו יעניק למשתתפים אחוזים ממכירת המוצר. ככל שתשתתפו יותר ותשפיעו יותר תגרפו יותר אחוזים. לבסוף, תוכלו לפדות את הכסף שצברתם בכסף ממשי.

לפני מספר חודשים עבר אתר Quirky מתיחת פנים משמעותית, כזו שהפכה אותו לידידותי הרבה יותר ונוח למשתמש, זאת הסיבה שהחלטתי לשוב ולהזכיר את קהילת המפתחים הייחודית.

לצד חלק פעיל בקהילה, מפעילה Quirky גם חנות עם המוצרים שסיימו את תהליך הפיתוח אותם תוכלו לרכוש במחירים שנוטים לעיתים להיות סבירים אך לעיתים גם מעט חסרי פרופורציה.

קהילת Quirky מייצרת לא מעט מוצרים גם עבור משתמשי המק, אלו המובחרים שבהם:

שם המוצר: Cloak שימוש: נרתיק ומעמד לאייפד מחיר: 54.99 דולרים



שם המוצר: Perch שימוש: רמקול מעוצב נייד ואלחוטי לאייפון מחיר: 179.99 דולרים (!)



שם המוצר: Tilt שימוש: נרתיק ומעמד לאייפון 4 מחיר: 28 דולרים



באתר תוכלו למצוא עוד אינספור מוצרים מקוריים אחרים, חלקם לא קשורים לטכנולוגיה כלל וכלל, המחירים נוטים להיות ברובם סבירים אם כי לעיתים ישנם מקרים בהחלט חריגים. כמו כן, אתם גם מוזמנים כמובן להרשם לאתר, להציע רעיונות או ליטול חלק פעיל בהחלטות בנוגע לפיתוח מוצר חדש.

3 תגובות:

  1. "באחד הפעמים" צריך, כמובן, להיות "באחת הפעמים"
    (^_^)

    השבמחק
  2. תוקן, תודה !

    זה מה שקורה כשאתה גם העורך של עצמך... :)

    השבמחק
  3. אתה לא רק כותב מעולה אלא גם עורך מצוין. לי פשוט יש עין שתופסת שטויות קטנות כאלה וגורמת לי להטריד אנשים שלא לצורך ... (^_^)

    השבמחק