יום רביעי, 5 בינואר 2011

נעדרת עם נוכחות גבוהה / אפל בכנס CES 2011

היא לא נוכחת בכנס ה-CES אך גונבת את כל ההצגה. על ההעדרות המורגשת של אפל בכנס האלקטרוניקה הבינלאומי בלאס ואגס

בין עשרות החברות הנוטלות חלק ברגעים אלו ממש בכנס האלקטרוניקה הבינלאומי המתקיים בלאס ואגס, בולטת העדרותה של חברה אחת שאחראית למספר חידושים ששינו בשנים האחרונות את פני התעשיה מקצה לקצה.

במשך שנים נהגה אפל לקיים כנס עצמאי משלה במהלך חודש ינואר, מבודדת עצמה מההמון במהלך שנתפס בעיני רבים כאקט של אליטיזם שנועד לבודד את החברה מהתעשיה בכנס עצמאי ונפרד.

מוקד עליה לרגל

במסורת ארוכת שנים נהגה אפל לפתוח את השנה האזרחית החדשה בכנסי Macworld שנערכו לרוב באמצע חודש ינואר. הכנס הראשון נערך ב-1985 במקום שהפך למזוהה במיוחד עם אפל: מרכז מוסקוני בסן פרנסיסקו (Moscone Center), מקום המשמש עד היום את אפל לכנסים ומסיבות עיתונאים.

ב-1998 נדד הכנס לניו יורק, מאוחר יותר לבוסטון ואי-שם בשנות ה-2000 המאוחרות חזר למקום הולדתו בסן פרנסיסקו. הכנס, שהתקיים לרוב על פני מספר ימים, כלל אינספור הרצאות וכנסי משנה הקשורים לסביבת הפיתוח למק, אך זכור בעיקר בשל האירוע המרכזי שפתח אותו ובו נהג מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, לחשוף מוצרים חדשים.

במהלך דצמבר 2008 פירסמה אפל הודעה רשמית, שבועות בודדים לפני פתיחתו של הכנס ב-2009 ובו בישרה למעריציה, כי הכנס הקרוב יהיה האחרון בו תיטול החברה חלק פעיל. הכנס, שבמשך שנים הפך למוקד עליה לרגל לאינספור מעריצי החברה, איבד את החלק הארי בחשיבותו אם כי ממשיך להתקיים עד היום ללא נוכחותה של השחקנית הראשית.

השנה צפוי להתקיים כנס Macworld במקומו הטבעי במרכז מוסקוני בסן פרנסיסקו בין התאריכים ה-26 ל-29 לינואר.

נעדרת אך גונבת את ההצגה

קשה שלא להבחין בנוכחותה של אפל בכנס ה-CES המתקיים בימים אלה בלאס ואגס. רבים יעדיפו לעצום עיניים ולחפש טיעונים אחרים אך מרבית הטרנדים הדומיננטים בכנס הנוכחי פותחו בהשראת המוצרים האחרונים שהציגה אפל במהלך שלוש השנים האחרונות.

שנים שהיו כאן מחשבי הלוח, מסורבלים, מגושמים ומריצים את מערכת ההפעלה חלונות, שנים שלא הצליחו לייצר מהפכה עד שהציגה אפל את מכשיר האייפד לפני כשנה. נכון הדבר גם לגבי שוק הסמארטפונים. מסכי המגע וכלל מכשירי האנדרואיד מגיעים על רקע השקה מוצלחת במיוחד של מכשיר מהפכני ששינה את פני התעשייה הסלולרית ביוני 2007.

כנס CES עמוס לעייפה בנרתיקים, אביזרים, ושלל אמצעים שונים ומשונים שנועדו להתממשק, להסתנכרן ולעשות נעים בגב למכשירי האייפד והאייפון. חלק ניכר מהביתנים מציגים פיתוחים שנועדו עבור חברה שכלל אינה נמצאת בכנס האלקטרוניקה.

השקת חנות האפליקציות למק: בשיאו של כנס ה-CES

תאריך ההשקה לחנות האפליקציות למק איננו מקרי. אפל לא נתבשרה על החפיפה בין מועד ההשקה לבין קיומו של כנס ה-CES לאחר ההחלטה. היא ידעה זאת מראש. בזמן שאינספור חברות ינסו מחר להתחרות בינהן על זמן מסך יקר ביחס להשקת מוצרים חדשים יפנו הזרקורים אל קופרטינו ויעניקו לה זמן מסך בפריים טיים.

חודש ינואר נחשב לחביב ביותר על אפל בכל הקשור להכרזות של מוצרים חדשים ועל כן יתכן ואנו צפויים להפתעות נוספות בהמשך החודש. אף על פי כן, אנליסטים רבים מעריכים כי בניגוד לשנת 2010 התוססת, שנת 2011 תהיה רגועה יותר בכל הקשור להשקות מוצרים חדשים מצידה של אפל.

בזמן שהיא צופה מהצד בגל המתחרים החדשים ששמו להם כמטרה להפיל את שלטון האייפד העריץ, צפויה אפל להציג דגם חדש למכשיר בחודשים הקרובים.

שפן נוסף שעתידה אפל לשלוף מהכובע בשבועות הקרובים רלוונטי במיוחד לשוק האמריקני. חוזה הבלעדיות ארוך השנים עם AT&T עשוי להגיע אל קיצו ולאפשר השקה תחת מפעילת הסלולר ורייזן, מהלך שעשוי לעלות את מכירות המכשיר בארה"ב בעשרות אחוזים במהלך 2011.

אז מסתבר שלא ממש חייבים ליטול חלק בכנס האלקטרוניקה היוקרתי בעולם כדי להוביל את שוק האלקטרוניקה, יחד עם דעיכת אבק הכוכבים בלאס וגאס, אנו עשויים להיוותר עם מספר קטן ומצומצם של מכשירים שבאמת יובילו לשינוי. מנגד, מכשירים שבכלל לא הופיעו במהלך הכנס עשוים לעורר את התעשיה הרבה יותר.

פורסם לראשונה בבלוג הטכנולוגיה Newsgeek

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה