יום שני, 31 בינואר 2011

עדכון שמועות: אייפד 2

מידע שמגיע לאחרונה מטיוואן עושה מעט סדר בתוך השמועות המתייחסות לאייפד בדגמו החדש אשר הציפו אותנו בחודשים האחרונים. גם כאן נותר המסך כפי שהוא ברמת הרזולוציה, אך זוכה לשיפור במספר דרכים אחרות
דיווח שמגיע לאחרונה מטיוואן עושה מעט סדר בשמועות המתייחסות לאייפד בדגמו החדש אך לא מחדש הרבה. אף על פי כן, הנתונים המתפרסמים נוטים לעמוד במדיניות החדשה שהתוותה אפל עם מהלכיה האחרונים.

הדיווח החדש מתייחס להשקתם של שני דגמים סלולרים לאייפד המותאמים לרשת ה-GSM ולרשת ה-CDMA בהמשך ישיר להשקת האייפון 4 בורייזון בימים הקרובים.

באשר לרזולוציה, גם כאן הדיווח תומך בהערכתו של ג'ון גרובר ומתייחס למסך בעל רזולוציה זהה לזו המצויה בדגם הנוכחי. אין בכך להעיד על כך שהמסך יוותר כפי שהוא. הדיווח מתייחס לכך שהוא צפוי לזכות לשיפור שימנע השתקפות ולעובי כולל שיהיה דקיק יותר בכרבע לפחות מהדגם הנוכחי.

השוני המיועד למסך המכשיר נובע לטענת הדיווח מהתחרות בין אפל לאמזון בה מנסה אפל להקנות לאייפד מעמד של קורא ספרים לצד הפונקציות הנוספות להן משמש.

מעבד חזק יותר
בהתאם למגמת מחשבי הלוח החדשים מתייחס הדיווח להטמעתו של מעבד A9 במהירות 1.2GHz ולזיכרון פנימי (RAM) בנפח 512MB, כמו זה המצוי כבר באייפון 4.

אל נתון זה הייתי מתייחס בספקנות. דעתי האישית היא שבשנים הקרובות אפל תנסה לייצר פער הפוך בנתונים החומרתיים בין האייפון לאייפד לטובתו של מחשב הלוח. בשלב הנוכחי הנתונים החומרתיים של האייפון עולים על אלו שמציע האייפד משיקולים שנבעו עד עתה בעיקר מתוך ניסיון בחינת השוק והשקתו של מוצר חדש. עם הזמן כוח המחשוב של האייפד ידרוש משאבים גדולים יותר מאלו שידרוש הסמארטפון של אפל. מאחר וכך אני מניח שבזמן הקרוב נראה תופעה בה הקירבה החומרתית בין המכשירים תטה לטובתו של האייפד אם כי חידושים טכנולוגים יופיעו קודם על גבי מכשיר האייפון על מנת לשמור עליו כמכשיר אטרקטיבי בשוק אגרסיבי למדי.

בנוגע למצלמות גם כאן קיימת התייחסות לשתי מצלמות בעלות נתונים זהים לאלו המאפיינים את האייפוד טאצ' אך לא את האייפון. יש בכך הגיון רב. ייעודה של המצלמה האחורית במכשיר האייפד היא לשמש ככל הנראה עבור מציאות מורחבת ועבור שימוש כללי באפליקציות שונות אך לא במטרה ללכוד סרטונים ועל כן אין צורך בנתונים גבוהים בעבורה.

הנתון היותר מעניין שמופיע בדיווח הטיוואני מתייחס לתהליך הייצור שנקבע למהלך החודש הקרוב. ההשקה ככל הנראה תתרחש רק לקראת סוף הרבעון הנוכחי, משמע חודש אפריל, אך תחילת שלב הייצור עשויה להגדיל את רף השמועות המבוססות יותר שעשויות להופיע הפעם מצד המפעלים במזרח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה