יום שישי, 28 בינואר 2011

לשלוט על השלט למק / תוכנות מומלצות

במשך שנים סיפקה אפל שלט מעוצב וקטנטן שהגיע יחד עם מחשבי המק. בשנים האחרונות הפך השלט לאביזר נלווה שניתן לרכוש בנפרד אם כי ליין המחשבים של החברה עדיין תומך בו באמצעות רכיב אינפרא אדום מובנה. הסטוריה קצרה ושתי תוכנות מומלצות
בשלהי שנות ה-2000, זמן בו אפל כבשה את תעשיית המוזיקה באמצעות מכשיר האייפוד, הציג ג'ובס שלט רחוק מבוסס אינפרא אדום למחשבי המק. השלט שעיצובו היה כמעט זהה לדגם האייפוד שאפל הראשון, הגיע יחד עם מחשבי ה-iMAC ומחשבי המקבוק באותה תקופה ואיפשר לשלוט על מספר תוכנות בסיסיות המגיעות יחד עם מערכת ההפעלה.

העיצוב החביב של השלט כלל בין היתר גם תופסן בלתי נראה שהוטמע בליין המחשבים ואיפשר להצמיד אותו למחשבי המק באמצעות מגנטים פנימיים שהורכבו במיוחד עבורו.

בשנים האחרונות החליטה אפל להפסיק לצרף את השלט לרכישת מחשבי המק אך המשיכה לתמוך בו עד היום באמצעות הטמעת קורא אינפרא אדום בליין המחשבים. (השלט כן מצורף למכשירי ה-Apple TV).

בסוף שנת 2009 החליפה אפל את עיצוב השלט שהיה עשוי עד אז פלסטיק לבן, במראה דקיק עשוי אלומיניום שנועד לייצר יישור קו עם ליין המחשבים המתכתי.
במשך שנים התקשתי למצוא שימוש לשלט של אפל, צפייה בסרטים נעשתה בלאו הכי קרוב למסך הקטן ומאחר וכך היה מיותר לעשות בו שימוש. אלא שלפעילות אחרת מצאתי את השלט יעיל במיוחד. שליטה על מצגות הופכת את השלט המיתולוגי של אפל לרכיב שימושי במיוחד. שתי תוכנות שמלוות אותי כבר שנים מאפשרות להרחיב את יכולותיו של השלט אל תוכנות כמו NeoOffice או OpenOffice ודומיהן.

Mira - ממשק ידידותי במיוחד - מחיר: 16 דולרים
Mira היא תוכנה שמאפשרת להרחיב את יכולותיו של השלט של אפל לתוכנות נוספות. Mira מכילה קידודים מובנים לתוכנות מוכרות. היתרון הגדול שלה הוא הפשטות, העדכונים והנוחות הסופר ידידותית למשתמש. כל שצריך לעשות הוא לבחור את התוכנה הרלוונטית ו-Mira תתאים את השלט לסדרת הפעולות תחת אותה תוכנה.

אלו שמשתמשים במחשבי מק ישנים שאינם מכילים רכיב אינפרא אדום מובנה או מחשבי מק פרו, יכולים לרכוש גם מתקן אינפרא אדום להרכבה לצד רכישת התוכנה.

iRed - שליטה לפי בחירה אישית - מחיר: חינם
תוכנה זו מאפשרת להחליט מה יעשה כל כפתור בשלט ברגע נתון. ניתן לבנות תוכניות שונות לתוכנות ומצבים שונים ולהכריע מה יפעיל כל כפתור בשלט משורת הלחצנים המצויים במקלדת או אפילו לבנות נוסחאות מורכבות יותר. החסרון הוא הממשק המעט מסורבל, היתרון הוא המחיר, תוכנה חינמית שלאחר שמבינים כיצד לתפעל אותה יכולה להפוך את השלט לידידותי מאוד למשתמש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה