יום שני, 17 בינואר 2011

העדרותו השנייה של ג'ובס לא מבשרת טובות

שנה וחצי אחרי שעבר השתלת כבד יוצא ג'ובס לחופשת מחלה שנייה כשמועד חזרתו לא ידוע. הקשר החזק בין אפל לבין המנכ"ל הנערץ מעלה תהיות רבות על היום בו יאלצו להפרד
החדשנות שהובילה אפל במהלך השנים האחרונות שמורה לזה העומד בראשה. חזרתו של ג'ובס להנהגת החברה באמצע שנות ה-90 הפכה את אפל מחברה כושלת על סף פשיטת רגל למכתיבת הטון בעולם הטכנולוגי. חלק ניכר מהמוצרים המשמשים אותנו מידי יום נולדו מהשפעה כזו או אחרת שמקורה בקופרטינו ובחדשנות שהציגה בשנים האחרונות.

את מחלת הסרטן חשף ג'ובס במהלך שנת 2004 מאז איבד ממשקלו באופן ניכר והוביל לאינספור שמועות שהתייחסו למצבו המדרדר כשאחת מהן אפילו הגדילה לעשות ובישרה על מותו בטרם עת בדיווח שפורסם בטעות על ידי בלומברג ב-2008.

בינואר 2009 שלח ג'ובס איגרת פנימית לעובדי החברה בה סיפר להם כי מצב בריאותו קשה משחשב ועל כן יצא לחופשה בת חצי שנה בה יעביר את סמכויותיו לטים קוק שימשיך לנהל את החברה בזמן שיעדר. ההמולה בעולם הטכנולוגי לא איחרה להופיע ומניית אפל צנחה בקרוב ל-10 אחוזים בסמוך לדיווחו של ג'ובס.

חצי שנה לאחר מכן, ביוני 2009 חזר ג'ובס להנהיג את אפל לאחר שעבר השתלת כבד חודשיים קודם לכן. שנה וחצי לאחר מכן ולאחר שלא נראה בפומבי מאז הופיע בכנס האחרון שקיימה אפל במהלך חודש אוקטובר האחרון, שלח הבוקר ג'ובס איגרת נוספת לעובדיו ובישר להם על העדרותו בשל המחלה.

מסמן את היורש
בפעמיים בהם הכריז ג'ובס על העדרותו סימן האחרון את טים קוק כמחליפו. הפעם הבהיר ג'ובס כי במהלך הזמן ימשיך לשמש כמנכ"ל החברה וימשיך לקחת חלק פעיל באסרטגיות ובמדיניותה של אפל גם בתקופה בה יעדר בפועל מניהולה השוטף של החברה.

התנהלותו הדיסקרטית של ג'ובס משמעותית עבור מעמדה של אפל שנקשרה אליו עם השנים באופן כמעט מוחלט. החלטתו לצאת לחופשה ולהתרכז בבריאותו מעידה כי משהו לא פועל כשורה. כמו בכל דבר הקשור לאפל, סביר להניח שגם פה הוסר כעת המחסום מעל אינספור הספוקלציות העתידות לבוא ביחס לבריאותו של מנכ"ל החברה, אך דבר אחד בטוח: ג'ובס באמת אוהב את אפל והחלטתו להתרחק מגיעה ממקום של הכרח, כזה שיכול לבשר בעיקר רעות.

ובכל זאת, בנימה קצת יותר אופטימית, מאז התוודה ג'ובס על מחלת הסרטן ב-2004 עברו 7 שנים מצויינות לאפל. יתכן והחופשה תצליח לתרום במידת מה לשקט הנפשי והפיזי לו זקוק ג'ובס שימשיך לקבל החלטות חשובות גם במהלכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה