יום שלישי, 11 בינואר 2011

אחרי למעלה משלוש שנים: האייפון מגיע לורייזן

השמועה המיתולוגית האחרונה המיוחסת לאפל הפכה למציאות יחד עם השקתו של מכשיר האייפון תחת מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב. הדגם כמעט זהה לנוכחי, מותאם לרשת ה-CDMA, בעל עיצוב מעט שונה עבור האנטנה ואפליקצייה מובנת לשימוש במכשיר כראוטר סלולרי
האחרונה בשמועות המיתולוגיות המיוחסות לאפל הגיעה לקיצה יחד עם מסיבת עיתונאים שערכה הערב מפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב שהצהירה על השקתו של האייפון ברשת החל מה-10 לפברואר. רכישה מוקדמת תחל ב-3.

בתום שלוש שנות בלעדיות לרשת AT&T יגיע החל מתחילת החודש הבא מכשיר האייפון גם למפעילת הסלולר הגדולה בארה"ב. ההשלכות על השוק המקומי עצומות ועשויות להשפיע על מגמות הנמשכות כבר שנים והקשורות בין היתר למעבר לקוחות לרשת המתחרה. אנליסטים מעריכים כי הפגיעה ב-AT&T עשויה להיות קשה במיוחד וצופים רף מכירות גבוה למכשיר החדש שאימצה ורייזן.

האייפון שהציגה ורייזן זהה כמעט לחלוטין לדגם הרביעי שהושק באביב האחרון אך כולל עיצוב אנטנה מעט שונה. כמו כן תומך המכשיר ברשת ה-CDMA המשמשת את ורייזן, שאיננה עושה שימוש בכרטיסי סים ולא מאפשרת גלישה סלולרית במקביל לקיומן של שיחות ברשת.

פיצ'ר נוסף שחשף המכשיר מתייחס לאפליקצייה מובנת המאפשרת להשתמש בו כראוטר סלולרי, דוגמת מכשיר ה-MiFi ובכך לחבר אליו מספר מכשירים לשימוש באמצעות קישוריות ה-WiFi.

אפשרות זו קיימת כבר תקופה ארוכה במערכת ההפעלה אנדרואיד והיה זה עניין של זמן עד שתגיע גם ל-iOS. הבלבדיות באשר לפיצ'ר החדש שמורה אולי בשלב זה לורייזן אך סביר להניח שאפל תרחיב את האפשרות לכלל מכשירי האייפון באחד מעדכוני מערכת ההפעלה הבאים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה