יום שבת, 8 בינואר 2011

קווין רוז: השקת דגם חדש לאייפד - תוך חודש

מסתמך על מקור מהימן לטענתו, פירסם קווין רוז בבלוג האישי שלו כי השקתו של אייפד בדגם חדש תתקיים תוך שלושה עד ארבעה שבועות. על פי הדיווח יכלול הדגם החדש עיצוב חדש ודק יותר, מצלמה קדמית ואחורית ומסך בעל רזולוציה גבוהה יותר מזו הקיימת בדגם הנוכחי
כנס האלקטרוניקה הבינלאומי (CES) שמתקיים בימים אלה בלאס ואגס הפך את מחשב הלוח של אפל לאחד המוצרים הכי פחות אטרקטיביים בשוק שהוא עצמו יצר.

ברבעון הראשון של שנת 2011 צפויות כמעט כל חברות המחשוב להשיק מחשב לוח מטעמן במה שעשוי להפוך במהרה לשיטפון של ממש בשוק הטאבלטים שמרביתם יריצו את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסתה הבאה והמותאמת למחשבי לוח.

התערובתן האגרסיבית של חברות המחשוב והאלקטרוניקה בשוק שיצר האייפד באביב האחרון חייבת לגרום לאפל לחרוג ממנהגה ולהקדים את השקתו של דגם חדש עבור מכשיר האייפד.

מחזור החיים בן השנה, אותו מנהיגה אפל כבר תקופה ארוכה ביחס לרענון סדרות המוצרים שלה יכול הפעם לפגוע משמעותית במעמדו של האייפד. בניגוד לאייפון שעם השקתו הראשונית ב-2007 הציג פער טכנולוגי עצום ביחס למתחרים, במקרה הנוכחי צומצם הפער במהירות ומאיים כעת להעפיל על הפופולאריות של מי שהתחיל באפריל האחרון את המהפכה בשוק המחשוב.

אייפד בדגם חדש תוך חודש
זהו אולי הזמן הכי פחות טוב לרכוש אייפד חדש - בדיוק כשהגיע לישראל, וזה מאכזב, אין ספק.

גל השמועות הנוכחי המתייחס לדגם החדש של האייפד מתאפיין במגמה שתורמת למהימנותו. השמועות כולן זהות: כולן מתייחסות לעיצוב מחודש ודק, לשילובן של שתי מצלמות ולמסך בעל רזולוציה גבוהה.

כעת מצטרף גם קווין רוז (Kevin Rose), אושייה טכנולוגית ויזם סטראטפים צעיר ומצליח (שאחראי בין היתר ל-Digg), שעל מקורותיו בקופרטינו אין עוררין. אלא שהדיווחים שהציג רוז בשנים האחרונות הצליחו לדייק ולהתבדות לחילופין ביחס שמעניק לדיווח הנוכחי רף אמינות של אולי מעט למעלה מ-60%.

רוז טוען שדגם האייפד החדש יזכה להשקה תוך 3 עד 4 שבועות ואף מציין תאריך אפשרי להשקה הרשמית (1 בפברואר), עוד טוען רוז כי האייפד בדגמו החדש יכלול שתי מצלמות: קדמית ואחורית, ומסך בעל רזולוציה גבוהה אך לא בתצורת הרטינה של האייפון.

הנתונים החדשים שמעלה רוז מעניקים התייחסות שונה לחלוטין לבקשתה של אפל להקפיא את חופשות עובדי הריטייל באותו זמן בדיוק ומצליח לבלבל מעט יחד עם ההשקה הכמעט ודאית של האייפון בורייזן.

הקץ לשמועות? ורייזן תכנס מסיבת עיתונאים ב-11.1.11
יתכן והשמועות הנוגעות להשקתו של מכשיר האייפון המחודש תחת מפעילת הסלולר ורייזן עתידות להגיע לקיצן בשבוע הבא.

אמש שלחה ורייזן הזמנות למסיבת עיתונאים שתקיים ביום שלישי הקרוב, ה-11 ל-1, 2011, בשעה 11:00, ובו צפויה החברה ככל הנראה להכריז על השקתו של מכשיר האייפון ברשת.

לא נתפלא אם בהמשך החודש הנוכחי תהיה זו אפל שתשלח הזמנות למסיבת עיתונאים שהיא עצמה תקיים. כפי שציינתי בפוסטים קודמים, ינואר חביב על אפל וכמעט ולא חלף לו חודש אחד בשנים האחרונות בו לא קיימה החברה כנס, אירוע או מסיבת עיתונאים, ספק אם השנה תחרוג מהמסורת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה