יום שלישי, 25 בינואר 2011

אזל מלאי האייפונים בישראל

מפעילות הסלולר בארץ ממתינות כבר שבועות ארוכים לחידוש אספקת מכשירי האייפון לישראל. ביקוש יש, מלאי כבר אין. בדיקה שערכנו בשמונה מוקדי שירות שונים של אורנג' בארבע ערים שונות חושפת כי המכשיר אזל לחלוטין מהמלאי
שמונה סניפים של אורנג' הפרוסים בתל אביב, רמת גן, פתח תקווה וירושלים העניקו לנו תשובה זהה: אין לנו מכשירי אייפון במלאי וגם לא ברור לנו מתי יהיה.

בסלקום ובפלאפון המצב כמעט זהה, אם כי ניתן לאתר מספר סניפים בהם קיים מלאי מוגבל של המכשיר. מפעילות הסלולר משתדלות בשבועות האחרונים להסיט את הקמפיינים שלהן מהסלולרי של אפל. עדיף כעת להתרכז במכירותיהם של מכשירי סמארטפון אחרים מאשר לעודד לקוחות להמתין למכשיר שלא ברור מתי בכלל יגיע.

בדיקה בשלושת האתרים של מפעילות הסלולר מעלה כי אין כל אזכור למכשיר בעמוד הראשי שעד לפני חודשים אחדים עיטר בגאווה כל אחד מהם עוד בטרם הגיע כלל לארץ.

מלאי קטן של מכשירים נחת מוקדם יותר החודש בארץ אך הוא היה רחוק מלעמוד בביקוש למכשיר, כעת לא ברור מתי יחודש המלאי שוב ובאיזה היקף.

באופן טבעי למדי, את החלל ממהר למלא שוק הייבוא הפרטי שמנצל את ההזדמנות לעלות מחירים ולגזור קופון על חשבון החוסר שנוצר.

לא פלא שהיום מדווח Engadget כי אישה בשנות ה-60 לחייה ניסתה להבריח לישראל כ-40 מכשירי אייפון 4, אותם נשאה על גבי גופה. ההליכה המשונה שנבעה ככל הנראה ממשקלם הרב של עשרות המכשירים עורר את חשדם של אנשי נמל התעופה שהופתעו לגלות לא פחות מ-40 מכשירי אייפון אותם ניסתה האישה להבריח לישראל.

תגובה 1:

  1. מביאים מלאי קטן יותר כחלק מתרגיל שיווקי ? או שפשוט אין אפשרות להביא מלאי גדול יותר ?
    אני לא מצליח להבין

    השבמחק