יום שלישי, 28 בספטמבר 2010

RIM חושפת את PlayBook

חברת RIM, יצרנית בלאקברי ומתחרתה הדומיננטית של אפל בשוק הסמארטפונים, הציגה אמש טבלט חדש שצפוי להתחרות ישירות באייפד. המכשיר החדש, המתלווה אל מספר מחשבי לוח שהושקו לאחרונה, מציג מודל מחשבי לוח שונה מזה שחשף האייפד ומעלה שאלות בדבר הדגם החדש של אפל
כנס המפתחים השנתי של חברת RIM שנערך אמש בארה"ב הגיע לשיאו עם חשיפת מחשב הלוח החדש של החברה. שמועות שקדמו לאירוע לא הותירו מקום לספק וייחסו חשיבות גדולה לכניסתה של יצרנית הבלאקברי אל שוק מחשבי הלוח.

המכשיר החדש המכונה PlayBook מריץ מערכת הפעלה ייחודית התומכת בריבוי משימות ובהצגת פלאש וממבט ראשוני בהחלט מצליחה לעורר עניין. ברמת הפיתוח, נראה כי RIM השקיעה לא מעט מחשבה ויצרה פלטפורמה טובה במיוחד עבור מכשיר המגע החדש שלה.

ברמת החומרה מתהדר ה-PlayBook בצג מגע בגודל "7, מצלמה קדמית ואחורית, חיבורי MicroUSB ו-MicroHDMI, מעבד כפול ליבה במהירות 1GHz, זיכרון RAM בנפח 1GB, קישוריות WiFi ובלוטות' ושוקל קצת יותר מ-400 גרם.


השוואה קלה בין מכשיר האייפד לבין מכשיר הדגל החדש של RIM לא מותירה הרבה מקום לספק. כמעט בכל נתון חומרתי מצליח להתעלות ה-PlayBook על האייפד כשהוא מתהדר בנתונים מרשימים גם ביחס למחשבי לוח אחרים שהוצגו לאחרונה.

אלא שבדיוק כמו במוצרים אחרים, נראה כי הצלחתה של אפל איננה מתקיימת רק ברמת החומרה. חנות האפליקציות שמציעה RIM עבור המכשיר החדש דלה משמעותית מזו הקיימת עבור האייפד, כך גם עולם התוכן הזמין של אייטונז. גם ביחס למערכת ההפעלה, על אף הסקירות הראשונות המחמיאות, ספק אם תצליח בשלב כה ראשוני להעניק מענה דומה ל-iOS.

קווים שונים לדמותו של הטבלט
מבט מהיר על נתוניהם של מחשבי הלוח החדשים שנחשפו בחודשים האחרונים מעידים כי בניגוד לאפל, תעשיית המחשוב בוחרת קריטריונים מובילים ושונים מאלו שהוצגו במכשיר האייפד.

צג המגע של כלל הטבלטים החדשים קטן מזה של האייפד ורובם נעים סביב ה-"7. מרבית המכשירים הקיימים תומכים ברכיב הפלאש ומעניקים תמיכה מלאה בריבוי משימות. כלל המכשירים החדשים מתהדרים לפחות במצלמה אחת, רובם בשתי מצלמות: קדמית ואחורית, מרבית המכשירים שוקלים פחות מהאייפד ולבסוף, מרבית הטבלטים החדשים מציגים חיבורים נוספים המאפשרים למכשיר להתממשק עם מסכים גדולים יותר עבור צפייה בתכנים.

תחרות על סטארואידים
בניגוד להשקתו של מכשיר האייפון ב-2007 בה הצליחה אפל לייצר פער משמעותי בין המכשיר החדש ומוצרים דומים הקיימים בשוק, הפעם המצב שונה.

מכשיר האייפד שנחשף בתחילת השנה והושק במהלך אפריל זוכה בתקופת החגים הנוכחית לתחרות קשה מצד חברות המחשוב המובילות. במקרה הנוכחי הצליחו חברות המחשוב, מגובות בטכנולוגיה המוכרת מתחום הסמארטפונים להעמיד תוך טווח קצר יחסית מכשירים חדשים ועוצמתיים, כאלו שמצליחים לדחוק את מחשב הלוח של אפל לפינה בשלב מוקדם.

בחודשים הקרובים תאלץ אפל להקדים ולהציג דגם חדש עבור מכשיר האייפד, כזה שישוב ויצמצם את הפער החומרתי שנוצר בשלב ראשוני כל כך מול החלוץ שהצליח לעורר את התעשייה הרדומה באביב האחרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה