יום שלישי, 14 בספטמבר 2010

אמזון נלחמת על קינדל

פרסומת חדשה לקורא הספרים האלקטרוני של אמזון, הקינדל, עוקצת את האייפד בשתי נקודות התורפה שלו: מסך ה-LCD והמחיר. בשתיהן, יש לומר, הקינדל אכן גובר על האייפד כקורא ספרים, אלא שמעל להכל מרחף החשש של אמזון לאבד את השוק שנשלט על ידה בשנים האחרונות
בחורה יפה בביקיני היא הדמות שמייצגת את משתמש הקינדל בפרסומת שהציגה לאחרונה חברת אמזון. את האייפד שמרה אמזון לבחור מקובע עם תספורת שמרנית, שמפגין מורת רוח וחוסר אונים מול ההשתקפות, חוסר הבהירות וכהות המסך האופיינית למחשב הלוח שרכש.



הקינדל של אמזון החל את דרכו בשנה מהפכנית לא פחות עבור המתחרה מקופרטינו. בזמן שאפל הציגה את סבו של האייפד בשנת 2007, חשפה אמזון את מכשיר הקינדל כשהיא מציעה אינספור תכנים אלקטרונים עבורו במחירים אטרקטיביים במיוחד.

מאז, ידע הקינדל מספר תהפוכות ושדרוגים שהפכו אותו במהרה לקורא הספרים האלקטרוני הפופולארי בארה"ב. אמזון שהחלה עם השקתו של המכשיר בארה"ב בלבד משווקת כעת את הקינדל בלא פחות מ-100 מדינות כשהמותג מזוהה כיום עם הפונקציונאליות שלו.

הכנות מחייבת לומר כי הקינדל אכן טוב יותר מהאייפד כקורא ספרים אלקטרוני, תצוגת ה e-ink מציעה 16 גוונים של אפור והיא מותאמת ונוחה הרבה יותר לקריאה מאשר מסכי ה-LCD האידיאלים יותר לתצורה עשירה וצבעונית. אלא שבניגוד לקינדל המשמש כקורא ספרים אלקטרוני בלבד, האייפד הוא מכשיר מולטימדיה המעניק מגוון רחב של פעולות ועל כן איננו מותאם באופן ייחודי לקריאת ספרים.

ביולי 2010, מעט לאחר שהגיח האייפד לעולם, השיקה אמזון דגם חדש ומעודכן למכשיר הקינדל. הקינדל החדש מתהדר בעיצוב דקיק, תומך בנפח אחסון המתאים לכ-3500 ספרים ומסמכים ומאפשר קריאה רציפה במשך חודש מבלי להטעין את המכשיר. חנות הספרים המקוונת של אמזון מכילה כיום למעלה מ-600 אלף ספרים אלקטרונים ואת המכשיר ניתן לרכוש במחיר התחלתי של כ-139 דולרים לדגם הבסיסי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה