יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

מתכננים לרכוש אייפד? חשבו שוב

מסך רטינה, מצלמה קדמית וזיכרון משופר. עדכוני ליין הנגנים ומכשיר האייפון האחרון מעניקים הצצה לחידושים הצפויים להגיע לדגם החדש של מכשיר האייפד. אם תכננתם לרכוש אחד בקרוב, אולי כדאי שתמתינו
גל החידושים שהציגה אתמול אפל בכנס המדיה השנתי עבור מכשירי ה-iOS מיישר קו עם מכשיר האייפון 4 שנחשף מוקדם יותר השנה. אחרי שהוכיחה כי מחשבי לוח נהנים מדרישה ומשוק צרכני חי ובועט, שוקדת אפל על הדגם הבא של מכשיר הדגל החדש שלה. הפעם כבר ניתן לעבוד על פיתוח מתקדם שצפוי למתג את האייפד כשליט הבלתי מעורער של עידן המחשוב החדש.

מחקר הגישוש הסתיים בהצלחה

השקתו של האייפד בתחילת אפריל השנה נועדה בראש ובראשונה לבדוק האם קיים שוק למכשיר החדש. האייפד במהדורתו הראשונה לא הציג חידושים רבים, נהנה מפרי הפיתוח של מסך מגע מתקדם ומערכת הפעלה ייחודית שהותאמה למכשירים ניידים אחרים שהציגה אפל החל משנת 2007.

על אף שחידושים חומרתיים לא ממש היו שם (נניח את המעבד לרגע בצד), בפן התוכנתי אפל כן עמלה על מערכת הפעלה ייחודית שניצלה את גודל המסך של מחשב הלוח החדש כשהיא מותחת את גבולות ממשק המשתמש. אפליקציות מובנות דוגמת המייל עברו עדכון משמעותי וייחודי שנועד להעניק להם תצוגה טובה יותר על המכשיר החדש.

מי שאחז באחד ממכשירי האייפד יכול להעיד כי חווית השימוש במחשב הלוח של אפל לא מעניקה תחושה כי מדובר במוצר ראשוני שסובל מבעיית בשלות. האייפד הוא מוצר מוגמר שהגיע לשוק לאחר חשיבה ארוכה ועבודת פיתוח רבה אך אף על פי כן הוא איננו אלא אב טיפוס ראשוני של מחקר גישוש מוצלח במיוחד.

השקתו של האייפד נועדה להעניק לאפל בראש ובראשונה מענה לפוטנציאל הטמון בשוק מחשבי הלוח, לבחון האם קיים ביקוש וקיימת דרישה למחשבי לוח המריצים מערכת הפעלה רזה ואינואיטיבית למרות שכל משתמש ממוצע מחזיק במקביל במכשיר סלולרי מתקדם או במחשב נישא.

חכו לדגם הבא

אין צורך בשמועות בכדי לצייר קווים לדמותו של האייפד החדש שצפויה להציג אפל בתחילת שנה הבאה. יישור הקו לצד ליין אחיו הקטנים של האייפד הכרחי ואין ספק כי בין מסך איכותי ועדכון חומרתי גם מצלמה קדמית ותמיכה בשירות FaceTime צפויים להגיע בקרוב אל דגמו החדש של מכשיר האייפד.

מחקר הגישוש של אפל הסתיים בהצלחה. השקתו של מכשיר האייפד הוכיחה כי קיים ביקוש למחשבי לוח וכעת הגיע הזמן לפיתוח המוצר המוגמר. הפער שיצרה אתמול אפל בין מכשירי האייפוד והאייפון החדשים למול האייפד הופכים אותו למכשיר המגע הכי פחות משתלם המוצע על ידי החברה.

בשבועות הקרובים צפוי האייפד להגיע לארץ, אם תיכננתם לרכוש אותו, חשבו שוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה