יום שישי, 10 בספטמבר 2010

סדק בחומת אפל אדובי

החלטתה של אפל להותיר למפתחי אפליקציות לעשות שימוש בסביבות פיתוח שונות הקפיצה את מניית אדובי בכ-12 אחוזים. הודעה רשמית שמפרסמת אדובי מציינת כי החברה תחזור לעדכן את כלי הפיתוח שיצרה עבור בניית אפליקציות למערכת ההפעלה iOS באמצעות פלאש
מערכת היחסים המעורערת בין אפל לאדובי עלתה בשנה האחרונה על המסלול המהיר להתנגשות. החלטתה הנחרצת של אפל לא לתמוך ברכיב הפלאש של אדובי הפכה להצהרה רשמית וגררה תגובות נזעמות משני הצדדים. עם הצגתו של האייפד מוקדם יותר השנה ציין ג'ובס בכנס פנימי שנערך באפל כי רכיב הפלאש מהווה את אחת הסיבות העיקריות לתקלות במחשבי המק וכי מפתחי אדובי הם לא יותר מחבורת עצלנים. אדובי, שלא נותרה חייבת, הציגה למשתמשי האייפון הודעה מתריסה נגד אפל במקומות בהם ניתן היה לראות פלאש באמצעות מכשיר תומך.

שיא המשבר הופיע בדמותה של אגרת שהפיץ מנכ"ל אפל באתר החברה כשהוא מונה את הסיבות שהובילו להחלטתה של אפל לא לתמוך ברכיב הפלאש של אדובי על גבי מכשירי המגע שלה.

אדובי, שחיפשה דרכים אחרות להגיע אל מערכת ההפעלה הניידת של אפל יצרה סביבת פיתוח ייחודית המאפשרת למפתחים לייצר אפליקציות באמצעות פלאש עבור מכשירי האייפון, אלא שעם השקתה של iOS בגרסתה הרביעית חסמה אפל את היוזמה כשהיא מצהירה באופן גלוי שלא תאשר אפליקציות שפותחו באמצעות סביבות פיתוח צד שלישי.

הצהרתה של אפל הובילה לשינוי תפיסתי באדובי שהחליטה הפעם לוותר. חברת התוכנה זנחה את סביבת הפיתוח החדשה וטענה שלא תמשיך לעדכן אותה. מעט לאחר מכן הצהירה אדובי כי החליטה להפנות את מירב מאמציה לפיתוח עבור מכשירי האנדרואיד כשהיא זונחת את אפל לחלוטין.

אלא שלפני מספר ימים החליטה אפל על שינוי מדיניות. מעתה מותירה החברה לפתח אפליקציות באמצעות תוכנות צד שלישי כשהיא מבטיחה לאשר אותם עבור חנות האפליקציות המקוונת.

את השפעתה הרבה של אפל על חברת אדובי ניתן לגלות באמצעות התבוננות בשוק המניות. ביום פירסום ההצהרה על ידי אפל רשמה מניית אדובי עליה של כ-12 אחוזים. הודעה שפירסמה מיד לאחר מכן החברה מציינת כי היא תחזור לעדכן את סביבת הפיתוח ל-iOS הזמינה כבר כעת תחת CS5.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה