יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

אפל חושפת ליין נגנים חדש ופולשת לסלון הביתי

כנס המדיה השנתי של אפל חשף ליין חדש ומעודכן של נגנים ניידים, רשת חברתית לחובבי מוזיקה, גרסה חדשה לאייטונז, שתי גרסאות חדשות ל-iOS ומכשיר אחד קטנטן שמאיים להשתלט על מסך הטלויזיה והסלון הביתי
באירוע מתוקשר שהועבר לראשונה בשידור חי ישירות ממרכז האומניות ירבא בואנה בסן פרנסיסקו הציג מנכ"ל חברת אפל, סטיב ג'ובס, שורה של עדכונים משמעותיים לקראת פתיחת תקופת החגים בארה"ב ובמדינות המערב.

הכנס המסורתי המתקיים מידי חודש ספטמבר חשף ליין מוצרים מעודכן שהציג בין היתר סדרת אייפודים חדשה לחלוטין הכוללת עדכון משמעותי לאייפוד טאצ', רגרסיה קלה לאייפוד שאפל, ואייפוד נאנו קטנטן בעל מסך מגע.

למרות חשיפתם של האייפודים החדשים, את ההצגה גנב מכשיר קטן אותו מקווה אפל להפוך מתחביב למחולל מהפכה. ה-Apple TV שהחל דרכו בספטמבר 2006 לא הצליח להתרומם מעולם אך הפעם מקווה החברה כי השינוי הקונספטואלי שהובילה עבורו עשוי להעניק לו את הכוח לכבוש את הסלון הביתי.

עדכונים נוספים שהציגה אפל בכנס מתייחסים לשתי גרסאות עבור מערכת ההפעלה הניידת, iOS, שצפויה להגיע בחודש נובמבר אל מכשירי האייפד, עדכון משמעותי לתוכנת אייטונז שתכלול בין היתר שילובה של רשת חברתית חדשה בשם Ping עבור חובבי מוזיקה והשקתו של שירות חדש בשם GameCenter שנועד לייצר סביבת משחקים ייחודית עבור מכשירי iOS.

ליין האייפודים מתעדכן

את מרכזו של כנס המדיה השנתי שלה ייחדה אפל לליין הנגנים שעבר כולו עדכון משמעותי (פרט לאייפוד קלאסיק שנותר במתכונתו הנוכחית כבר מספר שנים).

הראשון שהציג ג'ובס היה נגן השאפל שבניגוד לציפיות עבר דווקא רגרסיה קלה וחזר להדמות לדגם הקודם כשהוא מחזיר לעצמו את הלחצנים שנגזלו ממנו לטובת מראה דקיק ומינימליסטי, יש יאמרו מינמליסטי מידי שאפיין את הדגם הקודם של השאפל שזכה לביקורות רבות. הנגן החדש יגיע בנפח אחסון של 2GB ובחמישה צבעים שונים תמורת כ-49 דולרים.

האייפוד נאנו שגנב שנה שעברה את ההצגה בקרב ליין הנגנים מאבד את מצלמת הוידאו וגלגל השליטה לטובת מסך מגע קטנטן ומרובע. הנגן החדש יגיע בשבעה צבעים שונים ובשני גדלים: 8GB או 16GB תמורת מחיר התחלתי של כ-149 לדגם הבסיסי.



נגן האייפוד טאצ' שלא זכה לשדרוג משמעותי בשנה שעברה גורף השנה את כל הקופה: שתי מצלמות, האחת לצילום וידאו בהפרדה גבוהה והשנייה קדמית עבור שיחות וידאו, מסך רטינה, מעבד A4 בדומה למכשיר האייפון 4, חיישן Gyro, תמיכה מלאה בשירות FaceTime ועיצוב דקיק במיוחד.

הטאצ' החדש יגיע בנפחי 8,32 או 64 ג'יגה בייטים ויוצע תמורת מחיר התחלתי של כ-229 דולרים לדגם הבסיסי.



One More Thing

את חלקו האחרון של האירוע שמרה אפל להצגתו המחודשת של מכשיר ה-Apple TV שזכה לעיצוב מחודש וקטן במיוחד לצד שינוי קונספטואלי עצום. המכשיר החדש שישמש מעיין סטרימר ויהנה מקישוריות WiFi יאפשר הזרמת תכנים מהמחשב הביתי, מהאייפון, האייפוד או האייפד ויאפשר השכרת תכנים מאייטונז תמורת מחירים זולים במיוחד. כ-4.99 דולרים עבור סרט עת השקתו בגרסת ה-DVD וכ-99 סנטים עבור תוכנית טלויזיה בודדת.

המכשיר החדש יאפשר סנכרון עם ספריית אייטונז וצפייה מושלמת בכל התכנים המוצגים ביו-טיוב באמצעות ממשק משתמש פשוט ואינטואטיבי. שליטתו של ה-Apple TV באמצעות שלט האלומיניום שהציגה אפל יחד עם עדכון ליין המחשבים שנה שעברה. בניגוד להערכות קודמות, המכשיר החדש לא יריץ את מערכת ההפעלה iOS ויהנה ממשק משתמש ייחודי שפותח עבורו. מחירו של ה-Apple TV כ-99 דולרים והשקתו תתקיים בעוד כחודש.

את האירוע סיימה אפל עם הופעתו של סולן להקת Coldplay שניצל את ההזדמנות לעקוץ את אפל בחינניות ולזייף מעט בשלושה שירים ששודרו בשידור חי לצופי הכנס.


תגובה 1: