יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

האייפון בישראל: דממת אלחוט בקרב המפיצים


הרעש שהצליח האייפון לעורר בשוק המקומי מלווה בדממת אלחוט של המפיצים. בדומה להשקות מוצרי אפל בעולם, נראה שכולם מדברים עליו פרט למי שיחל למכור אותו בקרוב
האייפון יחל את דרכו בשוק הישראלי ביום רביעי הקרוב לאחר תקופת המתנה ארוכה ומספר רב של דחיות. אפל שאישרה את הפצתו של המכשיר בקרב חברות הסלולר הישראליות ובקרב יבואנית מוצריה בישראל אישרה את השקתו ב10 לחודש. מאחר וחברות הסלולר מעוניינות לשמור על ההסכמים מול אפל מחד אך מעוניינות להקדים ולמכור אותו מאידך, יושק האייפון בשנייה בו יפציע התאריך הרשמי: רביעי בחצות ודקה.
לידיעה העמומה שהחלה דרכה אתמול בלילה במערכת Mako הצטרפו בהדרגה כל מערכות העיתונים הנחשבות בישראל והביאו סקירה קצרה אודות ההשקה הקרבה. שחקני מפתח חשובים במיוחד במערכה אינם נוטלם חלק בגל הדיווחים: חברות הסלולר וחברת איידיגיטל המייבאת את מוצרי אפל לישראל שומרות על זכות השתיקה.

נראה שכחלק מטקטיקת השיווק הידועה של אפל באשר להשקת מוצרים חדשים, גם כאן מורה החברה למפיצות לשמור על פרופיל נמוך עד מועד ההשקה הרשמי. מפתיע הדבר שמספר ימים מועט טרם השקת המכשיר לא ניתן לראות ולו זכר אחד בודד להשקתו של המכשיר המדובר. לא שלטי חוצות, לא אזכור באתרי האינטרנט של החברות, כלום.
כשחברה מפרסמת את מוצריה אנו נוקטים בהססנות וחשדנות. היא מעוניינת למכור לנו מוצרים, אנו מודעים לכך. כשאחרים עושים לה את העבודה, הפרסום נקי לכאורה מאינטרסים, קל לנו לבלוע אותו, מערכות החשד שלנו מעורפלות.
הפרסום אודות מכשיר האייפון בוא יבוא וכשיגיע קשה יהיה להתעלם ממנו. טקיטקת הפרסום הידועה של אפל עובדת טוב טרם השקת המוצרים, לאחר מכן יש צורך להאיץ את המכירות באמצעות פרסום, וזה, ייעשה על ידי חברות הסלולר יחד עם השקתו.
נכון לשלב זה אנו עדים למבול אפליקציות ישראליות שעושה דרכו אל האפסטור ומשם למכשיריכם. אל החגיגה הצטרפו כבר הבנקים המובילים בישראל להם תצטרפנה חברות נוספות בימים הקרובים.

דבר אחד ברור: אין פה כל חידוש או הפתעה, המוצר ידוע, הוא קיים בשוק העולמי כבר כחצי שנה בדגם הנוכחי שלו. המחירים ודאי לא יפתיעו לטובה. אם חיכיתם עד כה לרכישת המכשיר, חכו עוד קצת, אין מקום לחיפזון. רכישת מכשיר יקר בהתחייבות למספר רב של חודשים עדיף שתלווה במחשבה. על מנת להחליט באופן חכם היכן כדאי לרכוש את המכשיר חסרים משתנים מהותים בשלב זה ובראשם מסלולי הרכישה בקרב חברות הסלולר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה