יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

מלחמת המנע בדור הבא של אייטונז


מעט לפני התבססותם של הטבלטים בשוק ממהרות חברות התקשורת בעולם להתאחד וליצור איגוד תכנים משותף. אפל כבר חולשת על שני מחוזות ושולטת בהם ביד רמה: ממכר מוזיקה וממכר אפליקציות. הפעם, הם לא מתכוונים לוותר
פעמיים הקדימה אפל את התעשייה והשכילה לחזות את ההתפתחות הטכנולוגית הבאה. בד בבד, הצליחה החברה לחזק את מעמדה בשווקים בתוליים יחסית ועד מהרה ביססה בהם את שלטונה. אייטונז נחשבת לחנות המוזיקה הרווחית ביותר ברשת ולחנות האפליקציות לאייפון אין כעת מתחרים ראויים.
בחודשים הקרובים נראה כי השלב הבא אליו עתידה החברה לפנות הינם התכנים המילוליים בפורמט הדיגיטלי. בכדי לא להתעורר שוב מאוחר מידי, מנסות מספר חברות לבסס כבר כעת איגוד שיאחד מספר כלי תקשורת המספקים תכנים כתובים לכדי אחד ובכך לבסס את מעמדן טרם כניסתה של אפל לתחום.

הטבלט של אפל אמנם טרם הוכרז וספק אם אכן קיים, אלא שהשמועות בתעשייה אודותיו כבר מתייחסות אליו במובנים רבים כאל מוצר בשלבי פיתוח מתקדמים שמועד הכרזתו טרם נקבע. התעשיה לא זקוקה לאפל כעת, אפל כבר הוכיחה באמצעות מוצר אחר שמכשירי לוח אכן מעוררים עניין ורלוונטים יותר מתמיד. האייפון מהווה מחשב לוח קטן שהצליח להוביל אחריו מהפכה, מכשיר מוגדל יותר שיאפשר שימוש בתכנים רבים יותר הוא מעבר טבעי של האחרון. בחודשים האחרונים אנו עדים לחברות רבות שהחלו לפתח מחשבי לוח מתוצרתן וחלקם מתחילים עתה להגיח אל השוק. אף אחד מהם לא הצליח עד עתה לזכות לפופלאריות מרשימה, הבעיה נעוצה בעיקר בממשק ובציפיית הצרכנים לעבר החברות הגדולות יותר בשוק להצעת מרכולתם.

ארבע חברות מהמובילות בתחום התקשורת הכתובה התאחדו לאחרונה ליצירת פלטפורה לממכר תכנים דיגיטליים. המטרה היא לייצר חנות לממכר תכנים אלו עבור מגוון רחב של מכשירים ובינהם מכשירים סלולאריים, קוראי ספרים אלקטרונים ומחשבים ניידים. כל אלו קיימים כבר תקופה ארוכה ועל כן לא מהווים את המטרה המרכזית לשמה התעוררו כעת כולם ומיהרו להתאחד.

אם אכן מתכוונת אפל להשיק מחשב לוח בשנה הקרובה, יתכן ותהליכים שונים המתקיימים בתעשייה עלולים להאיץ באחרונה ולהובילה להצגתו מוקדם מהצפוי. מאידך, ספק אם אפל חוששת מתאגידי תכנים שכאלו. אם אכן תצליח למכור את מחשב הלוח האגדי שלה, זה שאודותיו דובר כבר שנים מספר, זה שההיפ שלו שבר כל שיא של מכשיר טכנולוגי טרם השקתו, סביר שיזכה האחרון לפופולאריות רבה. תפוצה רחבה וממכר המוני של המכשיר תוביל לבסוף את חברות התוכן לפנות לאפל בבקשה להכליל את תוצרתן במכשיר המיוחל. מכל מקום, יש לזכור שאפל איננה השחקנית היחידה בתחום ולכן איגוד תכנים שכזה רלוונטי למכשירים אחרים בשוק.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה