יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

אגדה ושמה טבלט: השמועות עד כה


גל השמועות אודות המכשיר המדובר ביותר של אפל הגיע השבוע לשיאו. המולת השמועות הנוכחית סביב מחשב הלוח המיתולוגי של החברה רק בתחילת דרכה ועשויה להתעצם במהלך החודש הקרוב. מעט לפני שאנו טובעים בגל השמועות הצפוי לנו כדאי לעשות מעט סדר בבלאגן ולאתר את אלו המבוססות מעט יותר
איך יקראו לו?
מרבית אתרי החדשות העוסקים באפל ממוקדים בימים האחרונים בידיעה שפורסמה באתר מק-רומרז ובעיקרה רכישת דומיין בשם Islate בידי אפל במהלך שנת 2007. אפל אוחזת באינספור דומיינים אפשריים אחרים בבעלותה ששמם אגב יכול להתאים במידה שווה למכשיר העתידי. Itablet TabletMac הם שניים נוספים הקיימים בידי אפל ונרכשו על ידי החברה בזמן הקרוב לרכישתו של הדומיין המדובר. אם כך מה הסבירות ששמו של הטבלט יהא דווקא Islate? נראה כי קישור בין נאומו של עורך הניו יורק טיימס אשר עורר גלים לפני מספר חודשים מחזקים את האנלוגיה שבין רכישת השם על ידי אפל לבין המוצר החדש. בנאום שנשא עורך הניו יורק טיימס לפני מספר חודשים השתמש האחרון בכינוי slate למוצר עתידי של אפל שעתיד לשמש להעברת תכנים דיגיטליים. ספק גדול אם שמו של הטבלט של אפל אכן יהיה Islate, מדובר בשם בעייתי עבור שימוש בינלאומי וככזה שעשוי להוות מכשול עבור דוברי שפות זרות. סביר יותר שאפל תבחר בשם פשוט יותר ומחוכם פחות.

מתי הוא יגיע?
בין ים השמועות, נראה שדווקא השמועות המתייחסות אל הכרזתו והשקתו של המכשיר עקביים הרבה יותר. המכשיר צפוי לזכות להכרזה ביום שלישי, ה26 לינואר במהלך כנס שעתידה החברה לקיים במרכז ירבא בואנה בסן פרנסיסקו. חודש לאחר מכן צפוי המכשיר לעבור לפס הייצור ועתיד לזכות להשקה רק בחודשים מרץ או אפריל. למרבית החנויות הקמעונאיות צפוי המכשיר להגיע רק בחודשים מאי או יוני. הפרדה כה גדולה בין מועד הכרזת המוצר להשקתו נועדה לאפשר לאפל לשמור על האיפול התקשורתי סביב המכשיר ולמנוע דליפת מידע חשוב שעשוי לפגוע בהכרזת החברה.

כמה הוא צפוי לעלות?
ההערכה הבסיסית אודות תמחורו של המכשיר החדש מבוססת על ייעודו. המכשיר עשוי להוות מוצר אמצע בין האייפון לבין המקבוק ועל כן מחירו סביר שיהיה אף הוא בהתאם. על כן מחירו של הטבלט צפוי לעמוד על בין 700 ל900 דולרים. אל מול השמועות המתייחסות לתאריכי ההשקה, ביחס למחיר השמועות נוטות שלא להיות עקביות. ישנן שמועות המתייחסות אל תג מחיר הגבוהה מ1000 דולרים ויש כאלו שמדברים על מעט פחות. מכל מקום, מי שכבר אמר את המילה המשמעותית בהקשר זה היה סטיב ג'ובס שענה לעיתונאי באחד מכנסי החברה ואמר לו: "אפל איננה יודעת לייצר מחשב שמחירו נמוך מ500 דולרים ואינו חתיכת גורטאה". אף על פי כן סביר שהחברה לא תדרוש מחיר גבוהה מזה המוצמד לליין הניידים שלה. תג המחיר הנמוך יחסית מוסבר גם ביחס למהותו של המכשיר שבדומה לאייפון עתיד להוסיף לחברה רווחים נאים על ידי רכישת תכנים עבורו בדמות סרטים, סדרות, מוזיקה, ספרים מקוונים ואפליקציות.

מה יהיה גודלו?
מרבית השמועות מתמקדות על הטווח שבין 7 ל9 אינצ'ים. סביר כי המכשיר ימשוך למספר הגבוהה יותר. אם להסתמך על מה שנשמע מכיוונה של אפל: "הוא קטן דיו בכדי לשאת אותו בתיק יד אך גדול מכדי לשאת אותו בכיס". גם כאן הדרך למצוא את גודלו הסביר של המכשיר היא באמצעות המכשירים הקיימים של החברה. מכאן סביר כי מסך המכשיר צפוי להיות בין גודלו של מסך האייפון לגודלו של מסך המקבוק.

מה הוא יכיל?
חלק זה בשמועות הוא ללא ספק המגוון ביותר ביחס ליתר המרכיבים. הנתונים הבסיסים שעליהם ישנה הסכמה הם ללא ספק חיבור wifi, מצלמת סטיל ווידאו. מעבר לכך לא ברור באיזה מעבד תבחר אפל להשתמש, מה יהיה נפחו של המכשיר והאם יכיל תמיכה בגלישה סלולרית.
מכשיר הטבלט של אפל מלווה את קהילת המק בעולם כבר מספר שנים ארוכות. עם השנים נראה היה כי המכשיר המיתולוגי החל דרכו בשמועות ומשם עבר לשלבי הפיתוח. אם אכן תציג אפל מכשיר טבלט בסוף ינואר הקרוב יזכה האחרון לסיקור תקשורתי שעשוי לעשות גלים וליצור מהפכה של ממש בדרך בה התרגלנו לצרוך תכנים דיגיטליים. אפל הוכיחה כבר מספר פעמים במהלך העשור הנוכחי כי היא מסוגלת לייצר חדשנות ולסחוף אחריה תעשיות שלמות. הפיכתו של המוצר האגדי של אפל למציאות עשויה לשחזר את הצלחתו של מכשיר הסלולר שהציגה החברה ב2007 ואף להעצים אותו עשרות מונים. אף על פי כן, כדאי לחזור ולציין כי הצייפיה למחשב הלוח של אפל הגיעה לשיאה כבר מספר פעמים בעבר וזכתה להתנפץ בכנסי החברה. כדאי אם כן להתייחס לגל השמועות הנוכחי תוך הסתייגות. גם אם מפתחת החברה מחשב לוח, לא בטוח שנזכה להצגתו דווקא בכנס הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה