יום שלישי, 1 בדצמבר 2009

השוק הישראלי נערך לבואו המתקרב של האייפון

האייפון עתיד לנחות בישראל באיחור אופנתי במיוחד במהלך החודש הקרוב. השוק הישראלי כבר מוכן לקליטתו של המכשיר המדובר.
באיחור משמעותי למדי, צפוי האייפון למצוא דרכו אל השוק הישראלי בהשקה חגיגית ורועשת למדי במהלך החודש הנוכחי. ההשקה צפויה להתרחש בשלושת חברות הסלולר הגדולות במקביל. יבואנית אפל בארץ, איידיגיטל, צפויה אף היא למכור את המכשיר שעתיד לעורר את שוק מחשבי המק בישראל, זאת אם להתייחס לסקרים אחרונים המגלים קורלציה בין מכירתו של האחרון למכירתם של מחשבים תוצרת אפל.

לאחר משא ומתן ארוך במיוחד עם חברות הסלולר בארץ משם אל הטמעת העברית במכשיר ווידוא סופי מול הממונה על ההגבלים העסקיים אישרה אפל כבר במהלך החודש הקודם את השקתו של המכשיר בישראל. אף על פי כן, מועד ההשקה נותר חסוי ועתיד להתפרסם בקרוב כשהוא נתמך ברוח גבית חזקה במיוחד מצד משרדי הפרסום המייצגים את חברות הסלולר בארץ.

בואו של האייפון לארץ פורסם תחילה על ידי חברות פלאפון ופרטנר ולאחר מכן גם על ידי חברת סלקום לפני כמספר חודשים. השקת המכשיר שהיתה צפויה להתקיים כבר בחודשי הקיץ נדחתה מספר פעמים אך הובילה במהלכם לפיתוח של מספר אפליקציות המותאמות למכשיר שטרם מצא דרכו לשוק הישראלי. מספר חברות כבר הקדימו לפתח אפליקציות הזמינות כבר עתה לרכישה דרך חנות האפסטור, בינהם חדשות ערוץ 2, תוכנות ניווט ומשחקים. חברות אחרות עסוקות בימים אלו באפליקציות שתהפוכנה זמינות עם השקתו של המכשיר בישראל. בין אלו ניתן למצוא את בנק לאומי שהשקיע סכום נכבד בפיתוחה של תוכנת ניהול חשבון שעתידה למצוא דרכה אף היא אל חנות האפסטור.

אם נתייחס לרגע לראיה רחבה מעט יותר, ספק אם ישתלם לצרכן הישראלי לרכוש את האייפון עם הגעתו לארץ. נכון שטרם פורסמו תוכניות חברות הסלולר באופן רשמי, אך זולות הן לא תהיינה. הדגם הנוכחי של מכשיר האייפון הוצג לפני כחצי שנה ומאחר ונראה כי אפל מקפידה להכריז על השקתו של דגם חדש מידי קיץ יתכן וכדאי להמתין עד השקתו של הדגם הבא שצפוי להתקיים בתוך כשישה חודשים לערך. התחייבות ארוכת טווח בשלב זה עבור מכשיר הצפוי לזכות לעדכון בעוד כשישה חודשים עשויה להיות כזו שאולי איננה משתלמת במיוחד. אין ספק שאיחור השקתו של המכשיר בארץ פגע בעיקר בחברות הסלולר הישראליות שמחויבות למכור כמות מכובדת של מכשירים בהתאם לחוזה שנחתם מול אפל.

2 תגובות:

  1. רגע... לא הבנתי משהו.

    "התחייבות ארוכת טווח בשלב זה עבור מכשיר הצפוי לזכות לעדכון בעוד כשישה חודשים עשויה להיות כזו שאולי איננה משתלמת במיוחד."

    לא הבנתי למה ההתחייבות הזו תהיה בעיה? אז אוקיי - רכשתי את האייפון "היום" ורכשתי איתו חבילה X. עוברים 6 חודשים ומגיע לארץ (נניח וגם הוא לא יגיע באיחור...) האייפון החדש, ואני רוכש גם אותו. נו, אז?

    אני מפספס שלב כלשהו באמצע? למה ההתחייבות שאני אעשה עם ספק Y משנה כאן משהו?
    אתה מתכוון שאם אני ארכוש היום את האייפון, אז אני לא אוכל לרכוש את האייפון הבא? למה? אם האייפון עולה לי 399 דולר, ואני משלם את אותם 399 דולר... מה מונע ממני לרכוש את האייפון הבא גם כן באותה הצורה?

    הערה: יכול להיות שאני פשוט איטי ולא מבין על מה מדובר כאן. :)

    השבמחק
  2. הכוונה איננה לרכישת המכשיר בנפרד.
    חברות הסלולר יציגו מסלולי רכישה בהתחייבות. בדיוק כמו שקיים היום. תוכל לשלם נניח 200 ש"ח בחודש למשך שנתיים ובמסגרת התוכנית תקבל גם חבילת גלישה סלולרית למשל. התחייבות לתשלום על מכשיר למשך שנתיים או שלוש שנים בשלב זה איננה כדאית במיוחד משום שהוא מתקרב לסוף שנות המדף שלו. בעוד כחצי שנה תוכל להתחייב באותם מחירים ולזכות בדגם החדש. סביר להניח שהתוכניות שיוצגו על ידי חברות הסלולר לא תהינה זולות במיוחד ולכן לא בטוח שמשתלם לרכוש כעת מכשיר עם התחייבות ארוכה מספר חודשים לפני צאת הדגם החדש.
    אין כאן התייחסות לרכישת המכשיר בנפרד.

    השבמחק