יום רביעי, 18 בנובמבר 2009

אדובי משיקה עדכון מפתחים לפלאש: שיפור משמעותי למק


אדובי משחררת עדכון מפתחים לגרסת הפלאש למערכות ההפעלה חלונות, לינוקס וOSx. בבדיקות שנערכו על גבי מחשבי מק נרשם שיפור משמעותי בבביצועים אך חוסר בתכונה חשובה אחת. אפל ואדובי אינן אוהדות זו את זה והמתיחות בין החברות נמשכת גם מעבר לפלטפורמת האייפון
המתיחות בין אדובי לאפל
היחסים בין אדובי לבין אפל החלו לעלות על שרטון עם השקת האייפון ואדישותה של אפל להטמיע את יכולות הפלאש במכשיר. אדובי שזכתה במשך שנים לחיזורן של שלל חברות בשוק במטרה לייצר תאימות של רכיב הפלאש אשר ברשותה למערכות הפעלה שונות החלה למצוא עצמה מחוץ למכשיר נייד בעל יכולות אינטרנט שאינו תומך בפלאש.
הפופלאריות של האייפון מיקם את המכשיר כיעד אטרקטיבי במיוחד להטמעת רכיב פלאש והיווה אינטרס חשוב גם מצד חברת אדובי. אפל מצידה הרימה קשיים ולא מיהרה להכניס את רכיב התוכנה אל מכשיר האייפון.
התירוץ הרשמי של אפל למניעת הטמעתו של רכיב הפלאש באייפון היה חוסר התאמה חומרתית לצריכת המשאבים הגדולה שרכיב הפלאש צורך. אלא שאנו יודעים על פעילות רכיב הפלאש במסגרת מערכות הפעלה דוגמת אנדרואיד על גבי מכשירים סלולרים בעלי חומרה פחותה מזו של האייפון.

לפני מספר שבועות עברה המתיחות בין החברות לשלב הבא. אדובי החליטה לתת את דעתה המאוד לא דיפלומטית על הסיבה שהאייפון אינו מריץ פלאש לבעלי המכשיר עצמם. בגלישה לאתרים המכילים פלאש באמצעות דפדפן ספארי על גבי האייפון הצהירה אדובי כי המכשיר אינו תומך ביכולות פלאש מאחר ואפל אינה מעוניינת בכך ואינה פועלת להטמעתו במכשיר.

מדוע אפל אדישה כלפי פלאש?
אחת הסיבות שעולות לאחרונה בנוגע להתעקשותה של אפל ואדישותה על אי הטמעת הרכיב הפופלארי במכשיריה מבוססים על פן מעט יותר אידיאולוגי. לאחרונה קמים מתחרים ליכולות הפלאש על בסיס תקנים סטנדרטיים. אפל שסבלה מאז ומעולם מחוסר סטנדרטיזציה ברשת צוברת כוח לאחרונה ומעוניינת להלחם בתופעה. במשך שנים אתרי תוכן ותוכנות הותאמו בראש ובראשונה למערכת חלונות ולדפדפן אקספלורר. תהליך הסטנדרטיזציה אינו מהווה אינטרס של אפל בלבד. מדובר באינטרס צרכני ממעלה ראשונה שמאפשר תחרות חופשית ובריאה. כזו שהובילה בשנים האחרונות לנגיסה משמעותית בנפח השוק של אינטרנט אקספלורר לטובת פיירפוקס. פלאש עתיד לאבד מכוחו בשנים הקרובות לצד רכיבים סטנדרטים התופסים תאוצה כבר כעת. אפל מעדיפה להתרכז ברכיבים אלו ולקדם אותם על פני רכיב מונופולי של חברה אחת בשוק.

עדכון מפתחים לפלאש
בתוך כל המתיחות הזו ולאור הפופלאריות הגואה של מחשבי המק בעולם, אדובי מעלה לאחרונה עדכון לרכיב הפלאש בגרסת מפתחים טרם השקה רשמית לכלל הצרכנים ומקפידה על תאימות למק. מדובר בעדכון ראשוני בלבד שאינו מיועד לכלל המשתמשים.
בדיקות שנעשו לרכיב החדש מעידות על שיפור משמעותי במיוחד בצריכת משאבים על גבי מחשבי המק. למרבה הצער, אחד השיפורים המשמעותיים אותו מציע העדכון הקשור להאצת וידאו אינו זמין למערכת ההפעלה Osx. הסיבה לטענת אדובי הינה חוסר פעולה עם אפל בהעברת גישה למידע רלוונטי עבור התאמת הרכיב לסנו לאפרד

2 תגובות:

  1. זה אומר שבקרוב הפלאש יפסיק לשגע את המאווררים של המקבוק שלי? העדכון המדובר יהיה מיועד גם למשתמשי לאופרד?

    השבמחק
  2. העדכון צפוי לסדר לך את הבעייה עם המאווררים במקבוק, אבל הוא לא ישוחרר בקרוב. כרגע מדובר על גרסת מפתחים. גרסת טרום בטא. יקח לא מעט זמן עד שהעדכון יהיה זמין למשתמשים. למרות שאתה בהחלט מוכן לקחת את הסיכון ולהשתמש בגרסת הבטא לכשתצא.
    בנוגע להתאמה ללאופרד, סביר להניח שכן תהיה התאמה כזו. לרוב תמיכת רכיבים מותאמת לשתי המערכות הפעלה האחרונות הקיימות.

    השבמחק