יום שישי, 6 בנובמבר 2009

האם טכנולוגיית רפיד בדרך לאייפון הבא


Rfid הינה טכנולוגיה המבוססת על גלי רדיו הצוברת תאוצה בשנים האחרונות. על אף שנראה לעיתים כי אנו יותר שומעים על הטכנולוגיה מחווים אותה מדובר בטכנולוגיה שמשמשת את המודל התעשייתי כבר מספר שנים. בשנים הקרובות אנו צפויים לראות חדירה של טכנולוגיה זו גם לשימוש רווח יותר במגזר העסקי והפרטי
הסבר פשוט על עיקרה של הטכנולוגיה ניתן להדגים באמצעות רכיב נושן המוכר לנו היטב: הברקוד. במובנים רבים הרפיד הינו ברקוד עתידני ומתוחכם יותר. הוא מכיל רכיבי חומרה קטנים המאפשרים לו לאחסן מידע רב יותר, משתנה ומתוחכם יותר, כך שבאמצעות מכשירים נלויים יהיה ניתן לבצע מגוון שימושים בתיוג מוצרים באמצעותו.
אפל עצמה חתומה על מגוון רחב של פטנטים הקשורים לטכונולוגיית רפיד זו תקופה ארוכה. החברה בוחנת כבר מספר שנים את הדרך לבצע שימוש אופיטמלי בטכנולוגיית הרפיד על מנת לקטלג את מוצריה בחנויות הריטייל.

גל השמועות הנוכחי אודות האייפון העתידי מתייחס להטמעת טכנולוגיית רפיד בדגם הבא של המכשיר. הטמעה של רכיב רפיד במכשיר האייפון יכול לפתוח אינספור דלתות בפני מפתחים לייצר אפליקציות מגוונות שיעזרו לנו לקבל מידע ופרטים בשלל דרכים שונות ומגוונות. הפופלאריות של מכשיר האייפון בעולם יכולה להוביל להאצה של השימוש בטכנולוגיית הרפיד ובתוך כך לייצר בוסט חשוב לטכונולוגיה שקיימת כבר תקופה ארוכה אך לא מצאה את הדרך לחדור אל חיינו באופן משמעותי עד כה.

השמועה אודות ייתכנות הטמעת טכנולוגיית הרפיד בדגם הבא של מכשיר האייפון מקבלת אמנם חיזוק ביחס למהימנות מקור השמועה ולעובדה שאפל בוחנת טכנולוגיה זו כבר תקופה ארוכה. למרות זאת, גל השמועות האחרון אודות האייפון צריך להבחן בזהירות, הדגם הבא של המכשיר לא צפוי להשקה קרובה וסביר כי יעלה על פס הייצור רק בעוד חודשים ארוכים.

תגובה 1:

  1. האם הטכנולוגיה הזו נכנסה בסוף ?
    במה היא שונה משאר הברקודים ?

    תודה

    השבמחק