יום שלישי, 17 בנובמבר 2009

שישי השחור באפל: המבצעים הצפויים


מבצעי יום שישי השחור של אפל יובילו הורדת מחירים מאסיבית בחנויות הריטייל של החברה. אלו מכם השוהים בארה"ב מתבקשים לחכות שבוע טרם עריכת סיבוב קניות ברחבי המדינה
יום שישי השחור
הינו כינוי שניתן בארה"ב ליום שישי המגיע לאחר חג ההודיה. מועד זה מוכר ככזה הפותח את עונת המכירות לקראת חג המולד ובא לידי ביטוי במבצעים משמעותיים הנובעים מתחרות שיווקית המגיעה לשיאה. מקור השם נובע מתקופה בה היו נוהגים לסמן בספר החשבונות הפסדים בצבע אדום ורווחים בצבע שחור. התקופה שקדמה לחג המולד הובילה במרבית המקרים למעבר מהצבע האדום אל השחור והתאפיינה ברווחים נאים למכירות קמעונאיות. מאחר וחג ההודיה נופל ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר בארה"ב, יום שישי השחור נופל בהתאמה בין ה23 ל29 לחודש זה. למרות שאין מדובר בחג רשמי, בשנים האחרונות הפך יום זה לחג צרכני ידוע ומרבית ממקומות העבודה בארה"ב מעניקים יום חופש לעובדיהם ביום זה.

בשנים האחרונות מפרסמות רשתות הענק בארה"ב את המבצעים העתידיים שלהם לקראת יום שישי השחור והוא נחשב לאחד מהימים הרווחים ביותר עבור האחרונות הנאבקות כבר בשלב הפרסום על האטרקטיביות בדבר המבצעים המובאים.

ממידע שדלף לרשת, אלו מבצעי יום שישי השחור הצפויים בחנויות הריטייל בארה"ב:
עד 30% הנחה בקניית אייפודים
עד 25% הנחה בקניית איימקים
עד 15% הנחה בקניית ציוד הקפי, תוכנות וחומרה המיוצרות על ידי אפל

הנחות אלו יתקיימו במהלך יום אחד בלבד: 27 לנובמבר במגוון חנויות הריטייל ברחבי ארה"ב

2 תגובות:

  1. לא ציינת את ההרוגים (שנה שעברה לפחות) מההסתערות על החנויות ולא את cyber monday - היום שני שלאחר מכן, שבו ההנחות עוברות לווב.

    השבמחק
  2. מסכים וזו הזדמנות לציין עוד מספר פרטים נוספים: בשל המכירות הגבוהות המאפיינות את יום שישי השחור מעבירות החברות כמות גדולה משמעותית לעבר חנויות הריטייל אך לעיתים גם אלו אוזלות טרם סיומו של היום. בהתאם לכך הן נוטות לפתוח את החנויות בשעה מוקדמת במיוחד מן הרגיל, שעות הפתיחה מפורסמות לרוב מספר ימים טרם המועד.

    השבמחק