יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

אפל שוב חוסמת את סנכרון הפאלם פרי


אייטונז 9.0.2 הביאה מספר שיפורים לתוכנת המדיה של אפל בינהם תמיכה בעדכון תוכנת מכשיר האפל טיוי אותו מתעקשת החברה לשמר בקונספט הנוכחי והעדכון שהפך קבוע: חסימת מכשיר הפאלם פרי מלהסתנכרן עם התוכנה
כשהשיקה חברת פאלם את מכשיר הדגל החדש שלה לפני מספר חודשים רבים ראו בו לראשונה מתחרה ראוי באייפון של אפל. המהלך השיווקי של המכשיר הוגדר בידי אנליסטים רבים כגלגל ההצלה האחרון הקיים בידי פאלם. החברה שפעם זכתה לפופלאריות רבה בתחום מחשבי כף היד ,עת זכו לעדנה, נכנסה לקשיים רבים כשהחלו הצרכנים לעזוב את מכשירים אלו לטובת מכשירי סלולר חכמים שתפסו את נפח השוק של האחרונים.

באחד ממהלכיה הראשוניים של פאלם בהתייחס למכשיר החדש שפיתחה החליטה החברה לעקוף בדרך תוכנתית פשוטה את מניעת מכשיר הפרי מלהסתנכרן עם תוכנת מדיה פופלארית במיוחד, האייטונז.
המהלך הקנה לבעלי המכשיר החדש את האפשרות לחבר אותו למחשבי פיסי או מק ולהסתנכרן עם המוזיקה אותה מחזיקים בדרך המוכרת להם מבלי חבלי הלידה במעבר לתוכנה חדשה ובלתי מוכרת.
בניגוד לחברה אחרת ומשמעותית בתחום, Rim האחראית בין היתר למכשירי הבלקברי הפופולאריים החליטה פאלם לא לפתח תוכנת סנכרון עצמאית משלה עבור מחשבי המק ולהותיר את הפתרון באייטונז כפי שפורט.

אפל מצידה לא נשארה חייבת. המתחרה מקופרטינו ידועה בקנאות המוקפדת שלה כלפי המכשירים, התוכנות והתאימות בינהם. היא לא אוהבת שמישהו חודר למונופול או לשוק הסגור שיצרה ופאלם מבחינתה חצתה קצת יותר מקו אדום אחד.
באופן שיטתי ובמקביל לתביעה משפטית החלה אפל לחסום את אפשרות הסנכרון של הפאלם פרי בכל עדכון תוכנה ששיחררה לאייטונז. משחק החתול עכבר שהחל מאז לא הסתיים עד עתה, גם עם שחרור עדכון התוכנה האחרון לאייטונז.
סביר שפאלם תמצא בקרוב שוב את הדרך לייצר פרצה תוכנתית עבור השימוש באייטונז, אך האם בעלי מכשיר הפאלם פרי שמוצאים את מכשירם חסום ופתוח לסירוגין לסינכרון לא מוצאים את המצב מעט מייאש? מכל מקום, נראה שפתרון השימוש באייטונז מיצה עצמו ויוצר יותר כאב ראש מנוחות שימוש במכשיר הדגל של פאלם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה