יום שלישי, 3 בנובמבר 2009


אפל עוזבת את חלונות CE בחנויות הריטייל. הסינים לא מתלהבים ממכשיר האייפון. אפסטור פוסלת אפילקצייה רק בשל השימוש במילה אייפון וג'יאוהוט עושה זאת שוב ופורץ את גרסת המודם לאייפון
לאחר מספר שנים ארוכות ותמוהות בהם השתמשה אפל במכשיר מבוסס חלונות CE בחנויות הריטייל שלה, בחרה החברה לעשות שימוש באחד ממכשיריה המתקדמים והמוכרים: האייפוד טאצ' ופיתחה תוכנה ייחודית עבורו כמו גם מבנה קשיח ומותאם לעבודה בחנויות הריטייל. המכשיר החדש נראה כאייפוד טאצ' עטוף בנרתיק קשיח ושחור המאפשר הרחבה חומרתית המותאמת לרכישת מוצרים בחנות. המכשיר משמש את מוכרי החנות לביצוע רכישה זריזה ופשוטה של מוצרים באמצעות קורא ברקוד, חריץ להעברת כרטיס אשראי והזנת פרטים כולל חתימה על גבי המכשיר באמצעות סטיילוס. המהלך מגיע באיחור רב יחסית מצד החברה שחששה מהשינוי הנרחב בחנויות הריטייל ובהכשרת העובדים עם המכשיר החדש.
אחרי משא ומתן ארוך ומייגע שהתקיים בין אפל לחברות תקשורת וגורמי ממסד בסין, הגיע האייפון לשוק הגדול בעולם. אם להתייחס לתחילת דרכו, נראה שהסינים לא מתלהבים, בלשון המעטה, מהמכשיר הנחשק של המערב. ממועד השקתו נמכרו רק 5000 יחידות של המכשיר זאת על אף הפרסום הרב שצבר האחרון במדינה ובעולם. אינסוף סיבות ופרשנויות הועלו לכשלון הצלחתו של המכשיר במדינה ובינהם העובדה שתמחורו יקר משמעותית ממקבילותיו בעולם, חסרון הwifi בדגם הסיני ואף המנטאליות הקומוניסטית ככזו שפשוט צורכת פחות מוצרי אלקטרוניקה מתוחכמים. סיבה אפשרית נוספת שניתן לייבא גם להשקה הצפויה בישראל היא שהאיחור הרב בהבאת המכשיר לסין הביא רבים מאלו שכבר רצו אותו לקנות אותו בדרכים אחרות טרם הגעתו למדינה.
אפסטור כבר פסלה בעבר מספר אפליקציות באמצעות שלל טיעונים שונים, חלקם משונים במיוחד. כלל יסוד שהובהר מצד החברה לאחר מספר אפליקציות פסולות הוא ללא ספק הקנאות של החברה לפיתוחים הנעשים מצידה. כפועל יוצא מכך פסלה החברה בעבר מספר אפליקציות שעשו שימוש באייקונים או במרקעים הדומים או מזכירים את אלו הקיימים במערכת ההפעלה של מכשיר האייפון. לאחרונה פסלה החברה תוכנה בשל השימוש במילה אייפון בכותרתה. אי הסכמת החברה לשימוש במילה אייפון בכותרות האפליקציות ידוע, אך במקרה הנ"ל מדובר במדריך הנועד למכשיר. ההנחה הבסיסית של המפתחים היתה כי אפל תחרוג מהכללים ותאפשר במקרה זה להשתמש במילה כל כך מהותית לתיאור המוצר הנתון.
GeoHot משחרר היום את BlackRa1n rc3 ולראשונה מאפשר את פריצת המודם האחרונה שהיוותה מכשול עיקרי למרבית העוסקים בפריצת המכשיר. התוכנה זמינה למערכות הפעלה חלונות וOsx.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה