יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

שנת 2010: בואם של הטבלטים


שנת 2010 הולכת ומסתמנת כשנה בה הטבלטים יכנסו לחיינו. המכשיר הדמיוני שמלווה את גלי השמועות של אפל כבר מספר שנים מתחיל לבסס את מעמדו דווקא מכיוון חברות אחרות. הצלחתו של האייפון העביר מסר ברור לחברות המחשוב: מכשירי מגע מתקבלים באהדה על ידי הצרכנים, עכשיו הגיע העת להעביר אותם לשלב הבא
במובנים רבים היו אלה הצרכנים שהחלו בתהליך הפיתוח של הטבלט. במשך מספר שנים מלווים כנסי אפל בקשת רחבה של שמועות אודות מכשיר טבלט שעתידה החברה להציג. מכשיר שכזה מעולם לא הוצג. גלי השמועות שמלווים אותנו בשנה האחרונה התרחבו הרבה מעבר למחוזות קופרטינו. השמועות כעת מתייחסות לפרוייקט יומרני של מיקרוסופט המתייחס לטבלט ולאחרונה גם נבידיה מצטרפת לחגיגה.

אז למה דווקא כעת? מסכי מגע במשך שנים לא הצליחו לחדור לשוק המחשוב. הם היו מסורבלים ובעיקר מלווים בממשק שלא הצליח לייצר אינטואטיביות בסיסית עבור המשתמשים. כל אלו השתנו עם יציאתו של אחד המכשירים הפופלארים בעולם: האייפון. האחרון הצליח להחדיר את מסכי המגע לתעשייה כפי שאף מוצר אחר בשוק לא עשה קודם לכן. אלא שהאייפון כמרבית מסכי המגע הקיימים בשוק מוגבל בשני רבדים: בגודלו וביכולות החומרתיות שלו. שני אלו כמובן קשורים זה לזה.

השמועות אודות הכרזתו של מכשיר טבלט מטעם חברת אפל החלו לקבל גוונים מציאותיים בדבר פליטות פה של בכירים בתקשורת האמריקאית ובתעשיית המחשוב שמדברים לא אחת על המכשיר שבדרך. מעקב אחר חברות חומרה איתן עובדת אפל גם הן מותירות עקבות ברורים למכשיר העתידי. התייחסותו החריגה של ג'ובס לכתבה שראתה אור באחד מהעיתונים המובילים בארה"ב מאששים כי החברה אכן עובדת על פיתוח של מוצר דמוי טבלט.
אפל לא לבד, במקביל אליה נראה כי חברות נוספות עתידות להציג מכשירי טבלט מתוצרתן. המתחרה הנצחית: מיקרוסופט אשר מוזכרת לא אחת בהתייחס לפרוייקט ממוקד שלה המתעסק במכשיר העומד בפיתוח ובעל שני צגי מגע היא אחת מהן.

לאחרונה אנו מגלים כי גם חברת Nvidia עתידה לפתח מכשיר טבלט משלה. בראיון שהתקיים עם מנכ"ל החברה, ניתן לראות לצידו מכשיר טבלט המונח בקדמת השולחן. עם שחרור התמונה התרכזו השמועות ביחס למכשיר הטבלט המופיע על שולחנו לטבלט של אפל. זמן קצר לאחר מכן התגלה כי מדובר בחוסר הבנה. המכשיר הינו פרוטייפ של טבלט סלולרי שעתיד למצוא דרכו אל השוק אף הוא בשנת 2010 בשיתוף פעולה עם חברת T Mobile. אין ספק אגב, שמיקומו של הטבלט על השולחן הריק יחסית של מנכ"ל החברה בזמן הראיון לא התרחש במקרה והיה מכוון.
שנת 2010 עשויה להתגלות כשנה שבה החלה דרכו של מכשיר חדש שהגיע רק כעת לבשלות. התאמת מסכי המגע לממשקים ההולכים ומשתפרים בתחום יחד עם היכולות הטכנולוגיות שהביאו מחשבים מתקדמים לכיס של כל אחד מאיתנו מתקדמים לשלב הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה