יום שני, 26 ביולי 2010

דיווח: ה-Mac Pro, ה-iMac וליין המסכים יתעדכנו מחר

דיווחים רבים באתרי הטכנולוגיה טוענים כי אפל צפויה להציג שורה של עדכונים בימים הקרובים. על הכוונת: שדרוג ליין המק פרו שלא זכה לעדכון זמן רב לצד שדרוג האיימקים והמסכים
דיווחים רבים באתרים הסוקרים את אפל מציינים כי ליין עדכונים מאסיבי צפוי להגיע בימים הקרובים. מרבית הדיווחים מתייחסים למחשב הנייח והמתקדם של החברה שלא עבר שדרוג כבר תקופה ארוכה במיוחד ואשר בימים האחרונים אזל מהמדפים במרבית חנויות הריטייל של אפל ברחבי העולם.

העדכונים שצפויה אפל להשיק מתייחסים ל-Mac Pro למחשבי ה-iMac, למסכי ה-Cinema Display ולמשטח עכבר אלמוני שעשוי לייבא את יכולות המולטי טאצ' למחשבים הנייחים.

במידה ואכן תחליט אפל לעדכן את ליין המוצרים, שמועות עקשות מתייחסות לשילוב תקן ה-USB 3.0 שטרם הוטמע על ידי כלל התעשיה. אפל ידועה באימוץ מוקדם יחסית של טכנולוגיות חדשות אל חיקה ומהלך כזה טבעי לחלוטין בעבורה.

השמועה אודות עדכון ליין המחשבים הנייחים והמסכים של החברה זוכה לאזכור גם מצד ג'ון גרובר, בלוגר הטכנולוגיה המוערך שידוע ברמת דיוק גבוהה יחסית באשר לפרטים שבוחר לפרסם. לטענתו של גרובר, העדכון צפוי להתקיים כבר מחר (ג').

2 תגובות:

  1. "אפל ידועה באימוץ מוקדם יחסית של טכנולוגיות חדשות אל חיקה ומהלך כזה טבעי לחלוטין בעבורה"

    סליחה ? עם המחירים המופקעים של אפל בכלל ואויי דיגיטל בפרט אין עדיין בלו ריי הiMac, הddr3 הוא 1066MHz ועובד ב 2 channels במקום 3 !

    האמת שממך ציפיתי לקצת יותר שליטה :)

    עופר

    השבמחק
  2. עופר, בוקר טוב :)

    קודם כל, אתה מערבב יותר מידי נושאים שלא בהכרח קשורים זה לזה.

    אני מניח שאינך מצפה שאפל תטמיע אל ליין המחשבים שלה את *כל* הטכנולוגיות החדשות הקיימות.

    כמו כל חברה, גם לאפל השיקולים שלה לפני שהיא בוחרת באיזו טכנולוגיה היא מעוניינת לתמוך ובאיזו לא. קיימות לכך מספר סיבות שחלק ניכר מהן עסקיות או קשורות לפיתוח ויצירת התאמה תוכנתית.

    בשוק הסלולרי למשל אפל פיגרה אחרי התעשיה בהטמעת רכיב ה-GPS והנחת מצלמה קדמית במכשיר האייפון. באשר לכך מעדיפה אפל לעיתים להכניס רכיבי חומרה חדשים למכשירים רק כשהיא מצליחה לייצר אינטגרציה תוכנתית אידיאלית מבחינתה.

    בשוק המחשבים המצב מעט שונה. מדובר בתחום בו אפל נחשבת למתחרה ותיקה ובעלת צוות פיתוח ומחקר שאת יסודותיו הניחה לפני שנים ארוכות.

    אני לא בטוח שהדרך לודא האם אפל הקדימה להטמיע טכנולוגיות חדשות נעוצה בהטמעת הבלו ריי. ביחס לרכיב זה ספציפית ג'ובס כבר התבטא מספר פעמים בעבר, אתה מוזמן לקרוא גם בפוסט הזה שפירסמתי מוקדם יותר השנה:

    http://macoverage.blogspot.com/2010/01/blog-post_31.html

    ישנן אינספור דוגמאות לרכיבי חומרה שסיימו את פיתוחם והגיעו תוך טווח קצר יחסית אל מחשבי המק שהקדימו משמעותית את התעשיה ואף הכתיבו את הטון לעיתים.

    ובאשר לאיידיגיטל, אני לא בטוח שזה רלוונטי בהקשר הזה :)

    השבמחק