יום שישי, 30 ביולי 2010

דיווח: OSx בגרסה 10.7 תציג שינוי מהפכני

מערכת ההפעלה החדשה למק צפויה להכתב מחדש ולהציג שינויי ממשק מהפכניים. המידע שמתחיל להגיע לרשת איננו מפתיע. כשהציגה אפל את Snow Leopard התייחסה החברה לשמה של מערכת ההפעלה וטענה כי היא רואה בה עדכון משמעותי למערכת ההפעלה Leopard. הפעם כבר מדובר בשינויי קונספטואלי שעשוי להציג חידושים שעתידים לייצר פער מול המתחרות
מערכת ההפעלה החדשה למק נמצאת בשלבי פיתוח כבר חודשים ארוכים. סביר להניח אגב, שראשית הפיתוח החל כבר עם הצגתה של זו הנוכחית. חשיפה ראשונית של מערכת ההפעלה החדשה עשויה להתקיים בכנס המפתחים שיערך במהלך השנה הבאה בו תציג אפל ככל הנראה את יסודות הליבה של המערכת והחידושים לקראת השקת גרסאות ראשוניות למפתחים.

תחילתה של המהומה במודעת דרושים שפירסמה אפל באתר החברה ואשר נכתבה בזו הלשון: " האם אתה מעוניין לעזור לנו ליצור משהו חדש לחלוטין? משהו שמעולם לא נעשה קודם לכן ובהחלט צפוי להדהים את כולם? אם כך, הצטרף אלינו אל צוות הפיתוח של Osx על מנת לעזור לנו ליצור משהו חדש והמפכני עבור OSx".

מעט לאחד פרסום המודעה החלו אתרי הסיקור למק לנתח כל מילה ואות, פסיק והברה על מנת להנפיק כמה שיותר מפיסת המידע הרשמית שניתנה להם מצד החברה. המסקנות, כצפוי יכולות להוביל לאינספור ספקולציות, זאת מאחר ומרבית הדברים שנכתבו מגוללים בעיקר את חזון החברה ופונים במלל פטריוטי מעורר מוטיבציה האופייני למודעת דרושים.

מה שכן ברור הוא שבשנה הבאה צפוי הקרב בין מערכות ההפעלה בעולם המחשוב לעבור טלטלה. גוגל צפויה להשיק בקרוב את מערכת ההפעלה Chrome OS לצד אנדרואיד שצפויה לעבור בהדרגה אל עולם הטבלטים החדש. מיקרוסופט הצליחה למצב עצמה מחדש עם מערכת הפעלה יציבה וטובה למול כשלונה הצורב של ויסטה. אפל צריכה לשוב ולחדש לאחר שנמנעה מלבצע שינוי משמעותי בין מערכת ההפעלה הקודמת שלה לזו הנוכחית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה